radovan

Reakcie

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 31 až 45 (z celkového počtu 93 )
  • Autor
    Príspevky
  • odpoveď na: Zdravotná dokumentácia #4069
    radovan
    Účastník (Participant)

    Ak by sa to tu skutočne myslelo s reformou normálne a išlo by nám o poriadok a efektívne využívanie prostriedkov ako aj o bezpečnosť pacienta – riešením by mal byť jedine nejaký „healthnet“ (intranet). Všetka dokumentácia pacienta musí byť prístupná každému ošetrujúcemu lekárovi, ktorý príde s pacientom do kontaktu a to sa dá zabezpečiť jedine elektronicky. Samozrejmosťou sú aj všetky lab. výsledky, čo automaticky obmedzí opakované vyšetrenia (pacienti si nechávajú s radosťou opakovať vyšetrenia u jednotlivých lekárov a po oznámení výsledku sú celý happy, ak vznikajú diskrepancie..). A okrem toho, informácia o aktuálnej medikácii by nedávala šancu podvodom a prakticky by odbúrala riziko pochybenia (pacienti často netušia, aké lieky používajú).

    Nevýhodou je cena riešenia a upísanie sa nejakému informačnému gigantovi – resp. dohoda viacerých menších na nejakých štandardných formátoch (napr. XML atď). Skôr či neskôr sa takéto veci budú diať vo všetkých vyspelých štátoch, a 5 miliónové Slovensko by bolo celkom dobrým pilotným projektom, no nie ?

    veď aj tak sme tu len ako pokusné králiky – pardón – pokusné zajace 😀

    P.S. zabudnite na liekové knižky p. minister, to sú mŕtve bezcenné písmená – nemajú informačnú hodnotu.

    odpoveď na: Zníženie limitov o 10% za PZS #3973
    radovan
    Účastník (Participant)

    @Rudolf Zajac wrote:

    Nuz a co mozem napisat, ze zavolam poistovni a jej to nariadim? alebo ze budem hovorit pojem koncova nemocnica, ktory nepoznam? alebo ze sa budem rozhorocovat? Tak alebo dokazu poistobne vycistiti trh, alebo zbankrotuju, podobne ako neefektivny poskytovatelia.

    Efektivita poskytovateľov na Slovensku je mýtus… Dôvod ? Európske ceny vstupov – slovenské ceny výrobku. Všetky podniky v priemysle fungujú presne naopak – slovenské vstupy a európska cena výrobku. Efektívny poskytovateľ si buď vyberá hrozienka (dialýzy…) alebo sa venuje serióznej robote pri ktorej si pomáha malým klamstvom – zbytočnými hospitalizáciami. Samozrejme existuje aj tretia cesta – podvod na pacientovi a na zamestancoch. Všetci to vedia, vrátane poisťovní, ktoré nad tým prižmurujú oči (zatiaľ).

    odpoveď na: Zníženie limitov o 10% za PZS #3968
    radovan
    Účastník (Participant)

    Toto je celá Vaša reakcia na to, co bolo povedané v predchádzajúcich príspevkoch ? Zdá sa mi to dosť málo na takú „maličkosť“, ako je nezazmluvnenie koncovej nemocnice v regióne.

    odpoveď na: Vínimky predsa existujú #3561
    radovan
    Účastník (Participant)

    A sú Vaši zdravotníci pripravení robiť reformu z vnútorných zdrojov rezortu – t.j. na úkor vlastných výplat ? (farmapriemysel a dodávatelia u nás frčia v eurocenách, zamestnanci majú plat hlboko pod tým českým). Inak sa na reformu nechystajte … A ešte jedna poznámka, ak chcete byť naozaj v zisku (resp. na nule), vaša nemocnica by si mala začať vyberať menej chorých a menej náročných pacientov. Na Slovensku sa to už, zrejme v duchu hesla „lepšie je byť bohatý a zdravý, ako chudobný a chorý“ deje. Už sme odliečili niekoľko pacientov, ktorí k nám boli preložený so slovami: „Viete, my v našej nemocnici nemôžeme predpísať také či onaké antibiotiká“ alebo „…viete, my nemôžemem mať pacienta hospitalizovaného dlhšie ako 7 dní…“ Že takéto kritéria predsa neurčil žiaden reformný zákon …. to je pravda, avšak tieto kritéria určilo trhovo orientované zdravotníctvo.

    odpoveď na: Vínimky predsa existujú #3559
    radovan
    Účastník (Participant)

    Kúsok na západ, to akože do Čiech ?

    odpoveď na: generikum vs. original #3937
    radovan
    Účastník (Participant)

    Absolutne som nezazanemnal ziadne (resp. len negativne od lekarov) reakcie na moju definiciu lege artis v kontexte s ekonomikou. Aj vo vami prijatej definicii ani slovo o ekonomike. fakt som presvedčený o tom, že lege artis v saharskej pusti je iná ako na Mayo klinike. Lege artis postup nie je postup podľa posledných výsledkov vedy- lege artis postup je postup, ktorý posledné objavy vedy aplikuje do reálnych ekonomických súvislostí !! Lege artis vzniká konsenzom: odb. spoločnosť + poisťovňa + úrad. Lenže u nás, sa poisťovne zbavujú bremena zodpovednosti za zdrav. starosltivosť a nechcú zadefinovať – na toto máme a na toto nie, preto lege artis postup na Slovensku bude taký a taký. To je celý rozpor u nás. Neviem čo budeme robiť, ak si ľudia konenčne budú chcieť platiť striebornú alebo zlatú poistku – čo im ponúkneme ?? Farebný televízor do izby ?? To sú len pridruženené veci. Oni by chceli mať lege artis alias mayo clinic !!. Človek z bazálnym poistením má mať lege artis alias Slovakia.

    P.S. odbočil som témy, lebo o tých generikách už sa mi nechce – fakticky so našiel aj drahšie generiká ako originál, takže nie je o čom.

    odpoveď na: generikum vs. original #3931
    radovan
    Účastník (Participant)

    jasné, ale čítať neprestávam 😀
    Apropo, uvedený časopis nie je buletínom istej nemenovanej firmy, vyrábajúcej istý nemenovaný liek. Ide o časopisy, v ktorých články prechádzajú veľkým sitom … ostatne, sám Ste kdesi hovoril o tom, ako ťažko sa dnes presadí článok do renomovaného časopisu, práve vďaka kritickému oku „reviewerov“. Dnes je na to Európa veľmi citlivá.

    odpoveď na: generikum vs. original #3929
    radovan
    Účastník (Participant)

    Ďakujem, že sa aspoň niekto ozval k tejto otázke. Hoci RZ zaujal pozíciu mŕtveho chrobáka a nereagoval, v zákone jednoznačne definoval indikátor kvality, ktorým stimuluje predpisovanie generík – aj keď je ich cena pre poisťovňu je rovnaká.

    emed, správne Ste poznameli, že problém doplatku si riešia lekár a pacient medzi sebou (osobne s tým trávim dosť času) a závisí len na rozhodnotí pacienta. Prečo sa však ja, ak si môj pacient vyberie originál a sám si doplatí za liek, dostávam v tomto indikátore do kategórie nekvality ?

    odpoveď na: je to na webe #3847
    radovan
    Účastník (Participant)

    Správna pripomienka jaro, tiež netuším kde …

    odpoveď na: Zisk v zdravotníctve, ako to je? #3771
    radovan
    Účastník (Participant)

    neviem, nie som si istý. Poisťovňa si totiž zodpovednosť splnila, zabezpečila celý zmluvný úväzok. Bohužiaľ, nezaplatila ho. =P~

    odpoveď na: Zisk v zdravotníctve, ako to je? #3769
    radovan
    Účastník (Participant)

    Milá M.H. Čakacie listiny sú len čiastočné riešenia. Áno, treba ich aplikovať – tam kde sa to dá.

    Čo má robiť môj kolega v ŠAS, keď dojednaný limit vyčerpal k 16. v mesiaci ?? Má ľudí v čakárni dať na waiting list ?? A vyšetriť ich po účtovnej uzávierke v poisťovni tzn. k januáru budúceho roka ? Dokonca nemôže ani zavrieť krám, lebo by konal potizákonne. Všimnite si prosím, ako sú časované odb. podujatia pre amb. starostlivosť – všetko koncom mesiaca. Prečo ? Lebo každý už robí zadarmo, a takto sa môže legálne vytratiť z ambulancie … O b m e d z e n i e s p o t r e b y (Rudolf Z. + Peter P.) zostalo len pleciach poskytovateľov. Poisťovne nijako neregulujú požiadavky svojich klientov na nás.

    Príklad: v poisťovni sa zbierajú nitky ku každému klientovi. Raz mi poisťovňa vytýkala, že predpisujem každý mesiac pacientke istý liek, ale že to nerobím len ja, ale aj ďalší traja lekári. Ja sa pýtam, ako mám o tom vedieť ? Ak to poisťovňa dávno vidí vo svojich dátach, prečo to nechajú tak a buzerujú mňa ??? Pečo nenapíšu svojmu klientovi, drahá pani, necháme Vám preplatiť všetky lieky, ktoré ste zneužila a predala na Ukrajine !! S pozdavom Vaša ZP. Aj toto je manažment pacienta, nie ?

    odpoveď na: Zisk v zdravotníctve, ako to je? #3762
    radovan
    Účastník (Participant)

    Plne súhlasím s emed. Srdí ma na tom len to, že by to zase dopadlo ako v pesničke L+S – „Bolo nás jedenásť, už nás je len desať“ … nakoniec by sme sa na toho zvolávateľa išli pozrieť, ako ho budú vešať .. [-o<

    odpoveď na: Zisk v zdravotníctve, ako to je? #3759
    radovan
    Účastník (Participant)

    Rudolf Zajac: „Radvan, neverte na cierne body o tych pise Pravda, verte na pacientov. That all.“

    emed: „Rozum mi hovorí, že áno — bez tlaku pacientov sa ľady nepohnú.“

    Nárazníkovou zónou medzi financiami a pacientom tvoríme mi, lekári. PR politika reformy v spolupráci s médiami nasmerovala tlak pacientov na poskytovateľa. Domáhajte sa svojich práv u lekára – to je motto dnešného dňa. Príspevky mienkotvorných médií v tejto problematike sa dokonale kĺžu po povrchu a odrážajúc sa ako „žabka“ stále tvrdia len to isté. Popisujúc vrchol ľadovca ani náznakom nesmerujú pod hladinu, kde sa skrýva 90% jeho hmoty. Bez akýchkoľvek náznakov investigativity ide o lacné a bezpracne vytvorené komentáre, ktoré dezorientujú pacieta v spleti inštitúcií natoľko, že mnohí z nich ani nevedia, kde je v meste budova ich zdavotnej poisťovne kam každomesače odvázajú svoje poistné.

    Je to veľmi bezohľadné, lebo do ekonomických kalkulácií poisťovní sa dostáva iracionalita. Poišťovňa priamo manipuluje s morálkou a etikou poskytovateľov – a je treba povedať, že ešte stále je úspešná (teraz neviem, či mám byť na to hrdý, alebo nie). Pritom tieto zásady by mali tvoriť nadstavbu nad ekonomicky funkčným systémom. U nás však tvoria jeho základ. Poisťovňa kalkuluje s tým, že aj keď nezaplatí, na základe týchto princípov bude poskytnutá zdrav. starostlivosť pre ich poistenca – pochopiteľne z našej výplaty …

    odpoveď na: poctivost #3818
    radovan
    Účastník (Participant)

    Na našom pracovisku sme problematiku využívania internetu na „osobné“ účely vyriešili strhávaním 100 Sk každému lekárovi zo mzdy mesačne. Sestry platia menej. Asi je to efektívnejšie ako sliediť po spolupracovníkoch, či si prezerajú odborné články alebo …. diskutujú o reforme 😀 . Ale net mám aj doma. I teraz píšem z domu.

    odpoveď na: Zisk v zdravotníctve, ako to je? #3744
    radovan
    Účastník (Participant)

    Indikátor je jasne zadefinovaný – pomer balení generík k originálu.

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 31 až 45 (z celkového počtu 93 )
Navigate