zachranna sluzba

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 61 až 75 (z celkového počtu 801 )
  • Autor
    Príspevky
  • #2338
    Q
    Účastník (Participant)

    Niekto tie cesty presiel ? Len v mojom bydlisku je to dost nerealne, teda bol som to prejst na osbnej skode octavia, a mal som velky problem za 16 minut ale to bolo tak ze som vystartoval a zapol stopky, a siel som hodne rychlo. Neviem ci sa to na sanitke stiha. teda viem ze nie. Konkretne v mojom pripade by to bolo treba posunut o jednu obec zapadnejsie.

    #2339
    OPTIMUS
    Účastník (Participant)

    @Rudolf Zajac wrote:

    Celkom vazne ma zaujalo tvrdenie o latani. Nikto netvrdi, ze ZS musi vlastnit nemocnica, napr. podla mna by bolo dobre keby cela ZS bola sukromna, prinajmenom preto, ze sukromni poskytovatelia su vyrazne efektivnejsii. A velke nemocnivce by nemali CIM LATAT
    A rad by som toho riaditela videl, ako hovori veci do oci, nie v krcme.

    Prirodzene, že budú efektívnejší. Otázne je, akú budú mať šancu uspieť proti nemocniciam, ktoré síce zadĺžené a s nedoplatkami v zdrav. a soc. poisťovni, ale s prevádzkovou hotovosťou na účte a technikou realizovanou z plošných nákupov v minulosti, budú „mierne“ povedané vo výhode.

    Ešte väčším problémom je, ako bude poskytovateľ vstupujúci do výberového konania, deklarovať svoje personálne vybavenie, keď počet voľných lekárov a záchranárov s príslušným vzdelaním na pracovnom trhu je nulový. Všetci sú v prevažnej miere totiž zamestnancami týchto nemocníc. Prirodzene, že ich súkromný poskytovateľ môže zlákať lepšími pracovnými podmienkami, to je ale možné až keď uspeje vo výberovom konaní. Tam však uspeje iba s príslušným personálnym vybavením….Že by bludný kruh??

    #2340
    imported_Rudolf Zajac
    Účastník (Participant)

    Mne je naozaj jedno, ci je statny, polostatny, sukromny / poskytovatel/. V zakone je jeasne povedane, ako ma ziskat licenciu, teraz pripravujeme konkretne podklady pre sutaz. Nuz chcem vidiet tych statnych a zadlzenych ako sutazia u „svojho“ zriadovatela a vyhravaju. [-X

    #2341
    palo_sk
    Účastník (Participant)

    Dopocul som sa, ze zdravotne poistovne zacali vykonavat kontroly priestoroveho a materialno-technickeho vybavenia stredisk ZZS. Je to urcite vitana aktivita.
    Co v pripade, ked poskytovatel nebude splnat vyhlasku?
    Ked to nedokaze ministerstvo, nemohli by poistovne zabezpecit ucelovost prostriedkov, aby nekoncili v spolocnom baliku nemocnice a pouzili sa vylucne pre potreby zachraniek?

    #2342
    zachranar
    Účastník (Participant)

    S kolegami nas poburila ministrova odpoved o 40 sekundach, ktore su mu na smiech. 15 rokov,co robim na zachranke nam neustale pripominaju, ze ide o sekundy a tu zrazu aka velkorysost. Navyse optimus tiez prestrelil ked tvrdi ze telefonat sa da spracovat za 40 s. Pred par rokmi ked sme mali stanoviste na Hranicnej v Ba priamo pod oknami na benzinke exitoval muz. Cas nasho prichodu od nahlasenia bol 7!!! minut z toho 6 minut tvorilo preberanie telefonatu dispecingom. A to si dovolim tvrdit, ze bratislavske dispecerky patria na slovensku k spicke. Ak by nam zabuchali na okno tak sme tam do minuty.

    #2343
    imported_Rudolf Zajac
    Účastník (Participant)

    Kontrolu robime my, peniaze budu za vykony poskytovatela, tedo kto bude vlôastnit a prevadzkovat, ten bude inkasovat.
    K zachranarovi: ak je problemom predstava 40 s. ako cas za ktory dosiahnem auto vo vyjazde /aby sme ho vyslali/ nejako dramaticka, tak kym toto precitate su fuc. Ak ale zachranar napise do hlasenia ze mal vypreparovanu zilu a podaval roztoky z coho jedina pravda bola, ze / s tichym suhlasom riaditela zmenil dokumentaciu po akcii/ pacientka zomrela, mam pocit ze je viacej ako handrkovanie sa navyse zbytocne o sekundy. A nerozhorcujte sa, nemame difam ze zatial, na to

    #2344
    palo_sk
    Účastník (Participant)

    Pan minister, zase ste ma nepochopili: Je jasne, ze kto bude prevadzkovat bude aj inkasovat, t.j. poskytovatel. Ale nikto mu nezakaze, aby financie pouzil, kde len uzna za vhodne, t.j. na pokrytie prevadzky stratovych oddeleni. Teda uz tie pausaly skuste nejako ucelovo zaviazat vyslovene pre potreby ZZS.

    K casu vyjazdu: Nikde nie je specifikovane, co sa presne pod casom vyjazdu rozumie. Je to snad cas odkedy dispecerka odovzda vyzvu poslednemu clenovi posadky do nastartovania sanitky? A kto a ako ho bude sledovat? Skuste to upravit vo vyhlaske.
    Dik. 🙄

    #2345
    OPTIMUS
    Účastník (Participant)

    Zákon jasne definuje, že poskytovateľ je povinný zabezpečiť výjazd ambulancie do jednej minúty od prijatia pokynu koordinačného alebo operačného strediska. Čo je samozrejme chválihodné. Ale v zákon už ďalej nerieši napríklad dojazdový čas ambulancie. V súčasnosti sa v praxi uplatňuje nepísané pravidlo, 1min/1km. Nepísané pravidlá ale neprinútia nezodpovedného poskytovateľa, lokalizovať stanicu na výhodné miesto z pohľadu dostupnosti a nie ceny , zabezpečiť vozidlu v zime správne obutie, kvalitne spracované systémy orientácie a pod.
    Debatu o 40 s som začal ja, ale začínam mať pocit, že sa uberá nesprávnym smerom. Chcel som poukázať na nezmyselnosť zriadzovania dispečingu poskytovateľom ako jedného z faktorov, zbytočného predlžovania času. Tých 40 s bolo len jedným z príkladov.
    Prečo nechceme riadiť auto vo výjazde priamo koordinačným strediskom. Ak bude auto v akcii jej ukončenie bude hlásiť zásahovému stredisku /rozumej dispečingu poskytovateľa/. Ak operačné stredisko v čase výjazdu preberie v spádovom uzemí ďalšiu adresu, bude sa musieť informovať na zásahovom stredisku či už je auto voľné. Ak nie bude sa musieť spojiť s najbližším zásahovým strediskom a to zasa so svojou stanicou ZZS. Koľko je tých sekúnd teraz??

    #2346
    zachranar
    Účastník (Participant)

    Biedne platove ohodnotenie svedci o tom ze vacsina ludi na zachranke berie svoju pracu ako poslanie, preto vitame chystane zmeny a berieme ich ako moznost zlepsit doterajsi system. Zalezi nam na svojom poslani ale potrebujeme pevne a hlavne rozumne pravidla. Ak vsak jedno pravidlo popiera druhe zaciname byt znechuteny. Ak nebude vyjazd do jednej minuty za to je pol milionova pokuta. Jedna minuta to je 60 s. Preco sa tuna tak ponahlame a prisne to sledujeme ked 40 s pri inych cinnostiach nam nevadi. Navyse stale tvrdim ze na prebratie telefonatu potrebujeme najmenej dve minuty.

    #2347
    Mata Harri
    Účastník (Participant)

    Zákon vymedzuje ako má vyzerať systém. Do toho prídu zákony kvality, ktoré vymedzia potrebné vlastnosti systému. A nakoniec sú tu poskytovatelia, ktorí budú službu zabezpečovať a budú sa teda musieť zmestiť do terénu s mantinelmi vytýčenými zákonmi. Úspešní poskytovatelia sú vysokokvalifikované racionálne tímy, ktoré rýchlo prídu na to, že je dobré sa organizačne združiť a prepojiť dispečingy so všetkými pohotovostnými posádkami v istom teritóriu a vytvoriť pravidlá, ktoré budú zohľadňovať náročnosť terénu, potrebnú rýchlosť zásahu, atd. Nakoniec sa vytvorí integrovaný záchranný systém vo vzduchu, na vode, na zemi. V systéme sa vyprofilujú profesionáli schopní definovať medicínske kritériá účinného zásahu, profesionáli, schopní vytvoriť organizačný projekt a projekt uviesť do praxe, záchranári, schopní projekt realizovať. Kvalita vyjadrená rýchlosťou a účinnosťou sa nedá zabezpečiť rozptýlenými individuálnymi skupinami, ale ich komplexnou organizáciou.

    #2348
    Anton Hanusin
    Účastník (Participant)

    Podľa platnej legislatívy je každý poskytovateľ (i keby mal len jeden bod) povinný vybudovať operačné stredisko, takže o nejakom spájaní asi nemôže byť reč. Je to i plytvanie peniazmi, pretože v zmene majú byť dve dispečerky – t.j. 9 platov naviac pri zmennej prevádzke. Z dlhodobého hľadiska by mal systém vyzerať tak ako hovorí MH, dalo by sa to už dnes, keby sa územie nekúskovalo medzi viacerých poskytovateľov, uvidíme pri VK:

    #2349
    OPTIMUS
    Účastník (Participant)

    Milá MH úspešní poskytovatelia nebudú vysokokvalifikované racionálne tímy, ale vysoko finačne saturované skupiny, ktoré reorganizáciu ZS pochopili ako možnosť dobre zarobiť.
    Predpokladám totiž, že výberové konania nebudú zohľadňovať doterajšie pôsobenie poskytovateľov vo sfére zdravotníctva, ktoré by mohlo svedčiť o ich schopnostiach byť či nebyť v tomto segmente úspešní, ako aj o ich motivácii prečo a s akým cieľom /okrem zisku/, sem vstupujú.
    Nebojte sa pán doktor Hanušin, o Vaše územie prejavil záujem superposkytovateľ /teda najmä z pohľadu finančného krytia/, ktorý chce pokryť územie celého východu /zatiaľ/.
    Celý problém so spoluprácou a koordináciou jednotlivých stredísk, ak by ich zriadzovalo veľa malých poskytovateľov, je ľahko riešiteľný. Budú predsa štátom zriadené krajské operačné resp. koordinačné strediská, ktoré v súlade so svojím názvom predpokladám, budú priamo bez medzidispečingov /zbožné želanie autora/, efektívne riadiť a koordinovať celú sieť poskytovateľov a zároveň budú v prvom slede nezávislým kontrolným článkom.
    Tým by zároveň zostal zachovaný prvý predpoklad zvyšovanie kvality a efektivity, ktorým je konkurencia.

    #2350
    Mata Harri
    Účastník (Participant)

    Vyhrali sme tender VšZP na dopravu, zriadili sme dispečing, postavili 3 kvalifikované posádky. Majú ambície stahnúť ďalších – malých s regiónu a dohodnúť racionálny spôsob organizácie resp kooperácie. Ich hlavný ťah bude na Trauma centrum, to ich bude tlačiť na čo najeefektívnejšie zásahy. Každé premrhanie možnosti účinného lege artis zásahu v teréne sa odrazí v poklese možnosti dosiahnúť následný dobrý výsledok a predraží ZS. Ak budú do nemocnice transportovaní pacienti bez správne vedenej prvej fázy záchrannej akcie, tak pôjde oznámenie na Úrad na dohľad, aby preveril odbornú kompetentnosť akčnej posádky. Z množstva postavených posádok sa časom vyeliminujú tie, ktoré nebudú pracovať spoľahlivo.

    Dnes je vidinou zisku nastavená paušálna úhrada, ale udržiavať vysokú odbornú úroveň, potrebné vybavenie niečo stojí.

    #2351
    OPTIMUS
    Účastník (Participant)

    Bolo by výborné ak by to takto naozaj fungovalo v praxi, ale prijaté legislatívne normy neobsahujú dostatočné nástroje na vymožiteľnosť a kontrolu „spoľahlivého“správania sa poskytovateľov.
    Už teraz sme mali dotazy od „obvoďákov“ /praktický lekár pre dosp./, ktorí finančne krytí rôznymi stavebnými alebo obchodnými firmami, majú záujem pokryť jedno-dve sídla ZS vo svojom obvode, či nemáme na predaj nejaké staršie chiraňácke defibrilátory alebo respirátory. Nuž litera zákona bude dodržaná ale nechcel by som byť raz odkázaný na pomoc takéhoto poskytovateľa.

    #2352
    imported_Rudolf Zajac
    Účastník (Participant)

    Slabym miesto transakcie nie je dispencing a sekundy. Slabym miestoim transakcie je, ze ked MV robilo zakon o IZS tak neuvazovali ani s jednou SK na dispencig RLS a RZS. Navyse vyskolime 70 zachranbarov za rok, potreba je cca 1000, potrebujeme ARO istov atd atd. Napriek tomu zakon bude uspesny len vtedy ak budeme hovorit ako a nie ako nie. Ak sa teraz nechyti zachrana sluzba /aj s omylami prechodnymi obdobiami a vynimkami zo vzdelania/ tak uz neviem kedy. je tu najvacsia sanca za poslenych 50 rokov. Z tohto pohladu by mali vsetci diskutujuci zacat: „za poslednych 50 rokov som pre ZS urobil“. Nie? [-X

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 61 až 75 (z celkového počtu 801 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.
Navigate