Človek je tvor nesmrteľný?

O nás Diskusné Fóra Všeobecne o zdravotníctve Človek je tvor nesmrteľný?

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 1 až 15 (z celkového počtu 68 )
  • Autor
    Príspevky
  • #313
    Mata Harri
    Účastník (Participant)

    VšZP v rámci hodnotenia kvality poskytovanej zdravotnej starostlivosti vymyslela koeficienty kvality, ktorými bude násobiť paušálny príspevok na pacienta. Horší budú mať paušál znížený, lepší zasa zvýšený.

    Jedným z koeficientov kvality je pomer počtu zomrelých k počtu hospitalizovaných pacientov na príslušnom oddelení.

    V našej nemocnici najvyššie koeficienty dostanú kožné, ORL, ortopédia, najhoršie dopadne OAIM, metabolická JIS a hematologická JIS. Ich paušály budú primerane znížené. Na JIS, kde pracujem bude koeficient 0, 68.

    Teraz by mala sa VšZP chovať ekonomicky racionálne a pacientov v kritickom stave umiestňovať na najkvalitnejšie oddelenia, s koeficientom nad I – na kožné krčné a ortopédiu….. =D>

    #1435
    Anton Hanusin
    Účastník (Participant)

    Raz som vypovedal ako svedok v prípade pacientky ktorá vykrvácala v odľahlej lokalite z prestrelenej stehennej tepny. Advokát obvineného mi dal otázku:
    “ Nechápem, pán doktor, jednu vec. Predpokladal by som logicky, že keď k pacientovi príde lekár, jeho (pacientov) stav sa bude zlepšovať a nie zhoršovať.“

    Takže riešenie smrteľnosti podľa tohto advokáta je jasné, zavolajte k umierajúcemu lekára!

    #1436
    imported_Rudolf Zajac
    Účastník (Participant)

    No tak. Porovnavat sa budu rovnake oddelenia roznych nemocnic pokial viem. Takze …

    #1437
    Mata Harri
    Účastník (Participant)

    @Rudolf Zajac wrote:

    No tak. Porovnavat sa budu rovnake oddelenia roznych nemocnic pokial viem. Takze …

    Žiaľ dnes existujú rovnaké oddelenia iba podľa názvu oddelenia, nie podľa spektra poskytovanej zdrav. starostlivosti. Napr. interné oddelenia, či kliniky. Niektoré nemajú kardiológiu, iné nefrológiu, metabolickú JIS, hematológiu, atd.
    Pracujem na metabolickej JIS, kde sme za minulý rok na 8 posteliach hospitalizovali 366 pacientov, z toho 66 exitovalo. Pri rozbore exitov sa ukázalo, že najmenšia úmrtnosť bola u pacientov prijatých „z ulice“ – 12 %, najvyššia u pacientov preložených z iných nemocníc – 30 %. Veľa razy pacient bol v spáde hospitalizovaný niekoľko dní až týždňov a preložili ho k nám, až keď bolo zle. Často bol exitus niekoľko hodín po preložení.

    Ak má index úmrtnosti viesť k zníženiu dohodnutého paušálu, tak budem musieť odmietať preklady z iných nemocníc. Ale čo sa stane s tými 70 %, ktorým sme pomohli? Náklady na pacienta na JIS niekoľkonásobne prekračujú paušál. Ak sa ešte zníži, tak nepomôžeme nikomu.

    Bola som na jednaní s poisťovňou, tých absurdných štatistických tzv. indikátorov „kvality“ majú viac, ale som sa nehádala. T.č. intenzívne pracujem na analýze spektra výkonov NsP FDR, keď to bude hotové, tak to bude i s návrhmi indikátorov kvality 😀

    #1438
    imported_Rudolf Zajac
    Účastník (Participant)

    Poslal som tuto diskusiu Petrovi Pazitnemu a Tomasovi Szalayovi, robia kvalitu. Uvidime…

    #1439
    MUDr. Vladimir Kicik
    Účastník (Participant)

    Mata Harri:…intenzívne pracujem na analýze spektra výkonov NsP FDR, keď to bude hotové, tak to bude i s návrhmi indikátorov kvality.
    Mám záujem o tento návrh indikátorov kvality u hospitalizovaných pacientov.Mohol by som ich dostať na adresu? kicik@hn.vszp.sk =D>
    Pamätám keď predchádzajúci minister u nás hodnotil lôžkové oddelenia v kraji na základe 4 ekonomických kvantitatívnych ukazovateľov…Na moju otázku odpovedal,že MZ má vypracovaný systém hodnotenia kvality lôžkových oddelení.
    Nezabudnem,keď podľa vypracovaných v tom čase kritérií jedno naše oddelenie bolo hodnotené ako najhoršie (pomaly v SR) a teraz je hodnotené ako najlepšie.Podľa niektorých kritérií najlepšia nemocnica by bola taká,ktorá by mala jedného lekára a jedno neobsadené lôžko,pretože pacient už exitoval…
    Ale vážne:vypracovať objektívne hlavné kritéria pre hodnotenie kvality poskytovanej lôžkovej starotlivosti je úloha veľmi ťažká nielen v SR.

    #1440
    imported_Rudolf Zajac
    Účastník (Participant)

    Kvalita, kvalita, kvalita. Myslim, ze prave tato tema bude dobra na uver svetovej banhy. Hlaste sa vsetci Tomasovi Szalayovi alebo Petrovi Pazitnemu (poradca@health.gov.sk).

    #1441
    Mata Harri
    Účastník (Participant)

    @MUDr. Vladimír Kičik wrote:

    Ale vážne:vypracovať objektívne hlavné kritéria pre hodnotenie kvality poskytovanej lôžkovej starotlivosti je úloha veľmi ťažká nielen v SR.

    Základnou charakteristikou ambulantnej starostlivosti je jednoduchý vzťah medzi výkonom a výsledkom. K posúdeniu kvality sa používajú skrížené metódy posúdenia aspoň 3 indikátorov:
    chybovosť – výkon treba opakovať,
    % komplikácií,
    opodstatnenosť indikácie výkonu. Samozrejme za definovaných podmienok ( vek, rizikové faktory, metodika výkonu atd)
    (Napr. posudzovanie kvality endoskopických vyšetrení.)

    Základnou charakteristikou nemocničnej starostlivosti je jednak integrácia výkonov do diagnostických a liečebných výkonových reťazcov za definovaných podmienok, (napr. trauma – šok – resuscitácia obehu, ARDS – ventilácia, pritom CT, RTG, anestéza, operačný výkon, liečba očakávaných i neočakávaných pooperačných komplikácií )

    jednak široké spektrum rôznych výkonových reťazcov (iný reťazec pri kraniocerebrálnej traume, iný pri abdominálnej, iný pri spinálnej ). Vysoká úmrtnosť pri polytraume má inú výpovednú hodnotu ako vysoká úmrtnosť pri fraktúre krčka stehennej kosti.

    Kvalita nemocničnej starostlivosti je determinovaná kvalitou výkonových reťazcov a v nich kvalitou jednotlivých výkonov, k posudzovaniu je potrebné množstvo základných a pomocných indikátorov, so stanovenými referenčnými hodnotami, resp normami. Ide o náročný “time consuming” proces, ktorý v našich podmienkach je nerealizovateľný.

    Jednoduchšou cestou je posudzovanie vytvorených predpokladov pre kvalitnú nemocničnú starostlivosť, ako je štandardizácia výkonov, odporúčané algoritmy zakotvené v manuáloch, trénovanosť personálu, odborná disciplína, atd. Na tom sme začali pracovať, o priebežných výsledkoch budem podávať informácie

    #1442
    Anton Hanusin
    Účastník (Participant)

    Jedným z pokusov hodnotiť istý druh kvality – v tomto prípade kvality ekonomického menežmentu nemocníc- je hodnotenie úloh hmotnej zainteresovanosti riaditeľov. Prečo viazne vyhodnotenie za november atď?
    Dozvieme sa, ako to v našich nemocniciach pokračuje? Prvé výsledky boli celkom zaujímavé.

    #1443
    MUDr. Vladimir Kicik
    Účastník (Participant)

    Anton Hanušín:Jedným z pokusov hodnotiť istý druh kvality – v tomto prípade kvality ekonomického menežmentu nemocníc- je hodnotenie úloh hmotnej zainteresovanosti riaditeľov.

    Hodnotenie hmotnej zainteresovanosti riaditeľov nemocníc je niečo úplne iné a nespajajme ho s hodnotením kvality poskytovanej zdravotnej starostlivosti v lôžkovej časti,ktorú mám na myslí.Je treba tomu tak rozumieť, že teraz zárobok riaditeľa nemocnice je tým vyšší,čím je vyššia kvalita poskytovanej zdravotnej starostlivosti?Cha,cha,cha!

    #1444
    imported_Rudolf Zajac
    Účastník (Participant)

    Hodnotenia nezaspali, iba sme zistili, ze riaditelia nam poslali hausnumera. Takze to teraz reparujeme a niektoreho toto uz stalo hlavu a niektoreho este bude. Koncom marca dame nikve vysledky.

    Manazer hoc aj nelekar samozrejme ma velky vplyv na kvalitu poskytovanejk starostlivosti a to tym, ze vytvara PODMIENKY. Akokolvek to znie smiesne, vsade kde je kvalitne vedenie je aj kvalitna nemocnica. ambulancia, prosto poskytovatel. Naopak, ak je slabe vedenie ale su ludia zapaleni za vec a svoju profesiu, mlozu vela napravit, nakoniec take pripady mame, napr. B. Bystrica.

    #1445
    Anton Hanusin
    Účastník (Participant)

    Manazer hoc aj nelekar samozrejme ma velky vplyv na kvalitu poskytovanejk starostlivosti a to tym, ze vytvara PODMIENKY. Akokolvek to znie smiesne, vsade kde je kvalitne vedenie je aj kvalitna nemocnica. ambulancia, prosto poskytovatel. Naopak, ak je slabe vedenie ale su ludia zapaleni za vec a svoju profesiu, mlozu vela napravit, nakoniec take pripady mame, napr. B. Bystrica.

    Absolútny súhlas. Dnes ako zásadný zdroj úspešnosti podniku do popredia vystupuje human resources management a to je parketa menežerov. Podľa môjho názoru sa v mnohých nemocniciach vytvorila atmosféra demotivácie, apatie, strachu – to pre úspešný chod podniku nie je dobré. Bohužiaľ, z rozhovorov s „kompetentnými“ menežermi nenadobúdam pocit, že by tento problém považovali za podstatný. Pritom sú popísané prípady, keď len motiváciou zamestnancov (podotýkam nefinančnou – keď zamestnanci videli, že ich práca má zmysel, že ju niekto morálne ocení, keď vedeli, prečo pracujú, čo je cieľom vedenia ap.) sa zlepšili ekonomické výsledky podniku bez nutnosti zásadných finančných vstupov

    #1446
    MUDr. Vladimir Kicik
    Účastník (Participant)

    Hodnotenie kvality lôžkovej starostlivosti podľa hodnotenia plnenia úloh hmotnej zainteresovanosti riaditeľov nemocníc považujem ako jeden z možných nepriamých zdrojov v súvislosti s diskusiou o hodnotení kvalityv lôžkovej starostlivosti, na rozdiel od priamych ukazovateľov kvality,ktoré by mali dominovať pri tomto hodnotení.Nie je to v rozpore s uplatňovaním motivačných aktivít.Len odlišujme jedno od druhého.Najprv splnenie ukazovateľov kvality zdravotnej starostlivosti a až následne hodnotenie menežmentu.Nie hodnotenie kvality zdravotnej starostlivosti podľa hodnotenia menežmentu.Predpokladám,že teraz sa rozumieme. Ak sú parametre dobre nastavené,potom nemal by v tom byť rozdiel.

    #1447
    Mata Harri
    Účastník (Participant)

    @MUDr. Vladimír Kičik wrote:

    Najprv splnenie ukazovateľov kvality zdravotnej starostlivosti a až následne hodnotenie menežmentu.Nie hodnotenie kvality zdravotnej starostlivosti podľa hodnotenia menežmentu.Predpokladám,že teraz sa rozumieme. Ak sú parametre dobre nastavené,potom nemal by v tom byť rozdiel.

    Základným ukazovateľom kvality zdravotníckeho managementu musí byť kvalita zdravotníckej starostlivosti. Hodnotenie hmotnej zainteresovanosti bez hodnotenia “ cost containement“ nemôže byť objektívne.

    Vrátim sa k filozofii hodnotenia kvality nemocničnej starostlivosti, ktorú začala uplatňovať VšZP. Pracujem na Internej klinike v NsP III typu, interné kliniky v nemocniciach III typu sú vzájomne neporovnateľné.
    Kritériom kvality podľa VšZP ječo najnižší podiel rehospitalizácií do I mesiaca k celkovému počtu hospitalizácií. U nás sú koncentrovaní pacienti z kraja s autoimúnnymi ochoreniami, kde beží pulzná imunosupresia (3 dni každý mesiac). Takže pracujeme nekvalitne. Na Kramároch, Mickiewičke, v Ružinove nekoncentrujú pacientov so SLE, takže pracujú kvalitnejšie……..

    Kritériom kvality je zhodná frekvencia a štruktúra najčastejších diagnóz. I tu máme smolu, nezmestíme sa do šablóny, pretože nemáme potrebnú frekvenciu kardiologických diagnóz, kardiológiu z našej kliniky pred niekoľkými rokmi odčlenili, dnes je v rámci SUSCH. Ale máme vysokú frekvenciu pacientov po transplantácii obličiek, na Kramároch takí pacienti sú hospitalizovaní na urológii, v Ružinove a Mickiewičke ich nemajú. takže ďalší pokles indexu na našej strane.

    Ďalším indikátorom kvality sú tzv. indikátory efektívnosti, čiže náklady na vyžiadanú ŠAS a SVLZ. Čím sú nižšie, tým oddelenie pracuje efektívnejšie. Ja uvedené indikátory pokladám za indikátory neodôvodnenej hospitalizácie. Keď klinický stav pacienta si nevyžaduje žiadne špeciálne diagnostické alebo liečebné postupy, prečo je vlastne hospitalizovaný?

    #1448
    emed
    Účastník (Participant)

    Čo sa čudujeme – ako chceme od “ nekvalitných poisťovní“ ideálne indikátory kvality?
    otvára sa priestor pre asocííciu nemocníc , odborné spoločnosti. V nemocniciach sa priam natíska porovnávanie kvality – ale pri tých istých diagnózách v rovnakých štádiách ( ťažko porovnávať hrušky s jablkami), % chybných diagnóz a pod. Len ťažko možno čakať od poisťovní, že tieto odborné kritériá zvládnu k spokojnosti či už nemocníc, či ŠAS…

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 1 až 15 (z celkového počtu 68 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.
Navigate