zakon o IZS

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 46 až 60 (z celkového počtu 86 )
  • Autor
    Príspevky
  • #4985
    LL
    Účastník (Participant)

    no možno treba hladať náznak vo vyššie menovanom sebaistom vyhlásení pána konateľa a jeho verného pomocníka v REPORTÉROCH,
    tak tvrdo a jednoznačne sa nevyjadruje človek len TAK, bez príčiny……

    #4986
    Ivana Filova
    Účastník (Participant)
    Maroš wrote:
    Však sa ešte nič neskončilo. Ba naopak povedal by som, že všetko sa len začína…

    1. Prebieha vyšetrovanie orgánov činných v trestnom konaní.
    2. Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou.
    3. Podanie na Európsky súd pre ľudské práva.

    už dávajú dokopy správu – výsledky UDZS. Podľa doc. Májeka bude znieť:
    nikto nespravil chybu.

    ešte sa čo to došetruje ale vysledok bude taký ako ho prognozovalo ATE.
    nuž nech žijú slovenské kontrolné úrady 😥

    #4987
    imported_Maros
    Účastník (Participant)

    už dávajú dokopy správu – výsledky UDZS. Podľa doc. Májeka bude znieť:
    nikto nespravil chybu.

    ešte sa čo to došetruje ale vysledok bude taký ako ho prognozovalo ATE.
    nuž nech žijú slovenské kontrolné úrady :cry:[/quote]

    Nepoznám všetky podrobnosti a nemám také informácie ako ty, tak sa k tomu nemôžem vyjadriť, ale základný problém je v nedostatočnej legislatíve. Výjazd ambulancie LZZS by mal byť upravený osobitným predpisom ale podľa reakcie pána ministra na už skôr položenú otázku súdim, že to tak nie je. Ak by to bolo tak ako spomínal v STV, t.j. výjazd ambulancie LZZS do 3 minút, tak potom by v danom prípade mohlo eventuálne ísť o porušenie toho predpisu.

    A ešte niečo. Nie je stanovené zákonom dokedy musí byť poskytnutá neodkladná zdravotná starostlivosť, ale to už bude riešiť ESĽP, keď toho nie sú schopní naši zákonodarcovia.

    #4988
    imported_Rudolf Zajac
    Účastník (Participant)

    Asi ste mali dojem, ze dlhujem odpoved na casy. Talze naozaj zakon hovori o 1 minute pre RLP, RZP a ine s vynymkou leteckej. Vzniklo to tak, ze nie sme schopni zakonom tuto povinnost dat, boli to pripomienky napriklad leteckej inspekcie. Ocakavam stanovisko uradu a podla toho vydame aspon metodicke usmernenie k leteckej

    #4989
    imported_Maros
    Účastník (Participant)

    To už Vande Furdíkovej nepomôže pán minister… Mohlo by to ale pomôcť ostatným ľuďom, ktorí budú leteckú záchranu potrebovať. Takže Vás prosím zasaďte sa váhou svojej autority o to aby to bolo čo najskôr !

    #4990
    LL
    Účastník (Participant)

    som rád, že sa ozval aj pán minister, zda sa, že zozadu sleduje aj nepríjemné kauzy, ale podla náznakov sa konanie UDZS schyľuje ku koncu, mohol by pán minister, po ukončení šetrenia úradu odpovedať na nasledujúce otázky:
    1. Kto a o KOĽKEJ nahlásil úraz hubára na Smrekovici pri RK ?
    2. KTORÉ dispečérske pracovisko prijalo PRVÉ nahlášku úrazu ?? a kam ju posunulo dalej ???
    3 AKO to, že na akciu automaticky neštartoval záchranárský tým z príslušnej spádovej oblasti??? BB teda LZS BB ak bolo zjavné, že je potrebný ích zásah ??
    4. KTO (konkretne) a PREČO rozhodol, že do oblasti RK pôjde vrtulník z PP a nie z BB ???
    aj ked je to zjavne mimo jeho zásahovú oblasť danú vyhláškou
    5. KEDY a kto o tom rozhoduje, že môže vrtulník bez vážneho dôvodu napr. hromadný uraz, prírodná katastrofa a pod., opustiť svoju zásahovú oblast, hlavne ak je v danej oblasti „schopný“ stroj s posádkou pripravený na zásah.
    6. AKO je oficiálne v takomto prípade, vlastný stroj mimo vlastného teritória, riešené pokrytie jeho vlastného územia ??
    7. KDE bol v čase nahlásenia urazu na Širokej veži PRESNE vrtulník z PP, mal s ním dispečink neustále spojenie ?,
    lebo pri vážnejšom uraze može byt podla pravidiel ZS z akcie odvolaný a nasadený inde…
    8. KTO a PREČO rozhodol, že na Širokú nepoletí iný stroj z KE alebo BB, ked bolo jasné, že nie je možné dodržať predpokladyný a viac krát sľubený príchod do 20 minút, pokúsilo sa vôbec stredisko ATE PP kontaktovať s pracoviskami LZS v KE a BB ???, ak áno, čo bolo obsahom komunikácie ????, ak NIE…PREČO ????
    9. Je spracovaný krízový postup pri nedostupnosti vlastného stroja, alebo pri jeho napr. technických problémoch – a BOL dodržaný ??
    10. KTO a PREČO podával opakovane nepravdivú informáciu o cca 20 minutovom prílete ????
    11. KTO a PREČO rozhodol, že pri prvom prílete bude na palube iba jeden človek z HZS a to na mieste vedľa pilota, keď bolo do predu jasné, že ide o vážnu AKCIU v stene ? a on (pracovník Horskej služby) vlastne nebude môcť aktívne zasiahnúť…
    12. Prečo nebola postihnutá po príchode zasahujúceho lekára, ked upadla do bezvedomia, riadne resistovaná ?
    13. Nespôsobil jej kolaps ortostatický šok ??
    14 Bol zákrok zasahujuceho lekára po všetkých stránkach (odbornej aj etickej) OK ??
    15 KTO a PREČO dal príkaz, aby po vysadení na Širokej veži vrtulník odletel ?, bolo dopredu jasné, že nebude nutný urgentný prevoz ??
    16. ATE oficiálne priznáva že stredisko PP je najvytaženejšie, PREČO ?……všetky nehody zo Slovenska sa kumuluju v okoli PP,
    alebo….opúštal aj v minulosti vrtulník so záchranárským tímom svoje zásahové územie ?, ako často ?, kto o tom konkrétne rozhodoval ?
    17. Sú vyjadrenia konateľa a hovorcu ATE v relácii STV „Reportéri“ po morálnej a etickej stránke v poriadku, hlavne ak sa jedná o NZZ LZS
    citujem: Pavol Svetoň, hovorca ATE:“A ja vám hovorím dopredu, buďte si istý, že táto firma má pravdu…“ Ján Kuboši, konateľ: „A tak sa to aj skončí…“
    18. Nie sú tieto vyjadrenia náznakom k možnému zastrašovanie reportéra a ovplyvňovaniu vyšetrovania ??…alebo dokonca korupcie ??
    19. Ak nie je stanovené zákonom, alebo vyhláškou aký je čas na vzlet ku prípadu, od jeho nahlásenia, je aspoň jasné aký čas sa považuje za neskorý príchod ??, je to 30 minút, 3 hodiny ?, alebo 3 dni ??
    ďakujem za vyčepávajuce odpovede

    #4991
    imported_Maros
    Účastník (Participant)

    19. Ak nie je stanovené zákonom, alebo vyhláškou aký je čas na vzlet ku prípadu, od jeho nahlásenia, je aspoň jasné aký čas sa považuje za neskorý príchod ??, je to 30 minút, 3 hodiny ?, alebo 3 dni ??
    ďakujem za vyčepávajuce odpovede[/quote

    K tomu len krátku odpoveď pretože pochybujem, že ti odpovie.

    Ak nie je vzlet ambulanie LZZS upravený akýmkoľvek predpisom, tak potom ani nie je možné konštatovať, čo sa považuje za neskorý príchod.

    Pri včerajšom blúdení po internete, keď som hľadal úplne niečo iné tak som náhodou narazil na jeden článok. Je síce staršieho dáta, ale kto má záujem tak si ho môže prečítať.

    http://www.changenet.sk/?section=forum&x=98823&cat=17238

    #4992
    imported_Rudolf Zajac
    Účastník (Participant)

    Dnes som sa na ten ptoblem zameral.
    1. Neexituje zatial system umbrella, teda akysi pohlad zhora
    2. Musime dobudovat KOS- y, zatial testujeme jeden
    3. Musime zacat budovat komunikaciu,
    4. Musime zabezepecit kompletnu nedotknutenu archivaciu komunikacie
    5. Dnes predseda UDOZSu potvrdil, ze zlyhal ludsky faktor / nespecifikoval to, ale mam pocit ze dispecer
    6. Musime najst vierohody casovy termin / rekacia od prijatia vyzvy, alebo nieco podobne/
    7. Musime respektovat odbornikoiv, ktori hovoria ze na rozdiel od pozemnej ZS sa u leteckej neda urcit cas
    atd atd.
    Je mi luto tej dievciny, ocakavam ze na vsetky otazky da odpoved skoncene vysetrovanie Uradu ale aj trestopravne vysetrovanie

    #4993
    sherpa
    Účastník (Participant)

    pan minister>

    STALE DLHUJETE ODPOVED ODKIAL MATE INFO A PRECO TVRDITE V TV REPORTAZI REPORTERI ze LZS t.j. vasa LETECKA ma vzlet do 3 minut.

    hovorite ze je to otazka nie doletoveho ale vzletoveho zakona.
    vrtulnik musi do 3 minut vzlietnut. to su vase slova z reportaze a videli/poculi ich vsetci co sa o dany pripad zaujimaju.
    Ak taky zakon existuje, povedzte jeho cislo a nazov.
    ak taky zakon neexistuje tak potom sa skryvate za prazdne slova.
    ak sa priznate ze ste to hovorili len tak do vetra a teda klamali {aj nechtiac} moze vam byt odpustene. staci ak sa aspon 1 cinitel takto verejne prizna ze spravil chybu.

    fest vam drzim palce pri rozhodovani co spravite dalej.

    #4994
    Doc
    Účastník (Participant)

    Zato ja o horach viem dost a aj o tejto celej akcii, aktivne robim doteraz viacere horske sporty, vo VT ale i v Alpach leziem a zazila som aj na vlastnej kozi zachrannu akciu. A moj nazor na lezcov v stene pri Vande – konkretne na Jakubca je ze vazne zlyhali. Jakubec je este k tomu instruktor horolezectva, materialu mali dost – dve lana, skoby, rozne vklinence – 3 zdravi a 1 zranena pri vedomi a schopna spolupracovat. Kazdy clen horskej zachrany Vam povie ze mali konat, kazdy kto vie co mozu urobit 3 zdravi lezci s jedným zranením a s tym materialom co tam mali, nevie pochopit preco tak dlho cakali. Kazdy skuseny horolezec vie ze po 20 min visu ma problem s prezitim aj nezranený, preto ked vrtulnik nechodil po tých 20 min. mali zacat konat. Je to ich VAZNE zlyhanie a pre mna nepochopitelne cakat 3 hodiny.[/quote]

    Hm az na ten detail, ze v case nehody bol Jakubec pod stenou na nastupe. Potom v rekordnom case vyliezol 3 dlzky aby sa dostal k postihnutej, to asi dievca tiez nevies. A ked sa tam konecne dostal, tak stale bol v tom ze LZS je uz na ceste. Podla toho co ATE doteraz prezentovalo, ak su zavolani, tak sa !! nema robit samozachrana ! ! pretoze podla Svetona to komplikuje priebeh zachrannej akcie.

    Prepac ale po boji je kazdy kapitan, to som zazil uz tolkokrat.

    #4995
    imported_Rudolf Zajac
    Účastník (Participant)

    Pre Sherpu: 9. 10. som napisal, ze naozaj neexistuje casovy termin v zakone na vzlet a aj dovody preco. Slovo klamal si vyprosujem, navyse od anonyma, mylil som sa. Presvedcuje nas letecka ze to nie je mozne dat casovy faktor, ja hladam riesenia. Aj o tych pisem, opravim iba preklepy. Ak teda mi ma byt „odpustene“, potrebujem vediet kto mi vlastne odpusti, iste nie „sherpa“
    Poznamka k celej diskusii. Doslo k tragedii, nakopilo sa viacej chyb, ale sport tohto typu prinasa aj vysoke riziko. Dobre som poznal Joza Psotku, pred jeho poslednym vystupom sme boli asi tyzden spolu a bavili sme sa aj o horolezectve. Povedal asi tolko: horolezec tam ide dovtedy, kym bud zdola, alebo zahynie, turista nie. S tymto rizikom asi treba pocitac, neviem kolko pecent je pri tragediach horolezcov „ludsky faktor“ a kolko objektivna situcia. Pri leteckej platia podobne pravidla, a zatial nevieme kolko z oneskorenia bol ludsky faktor a kolko objektovny stav.

    #4996
    sherpa
    Účastník (Participant)

    pan minister>
    ospravedlnujem sa za anonymny utok na vasu osobu. nebol chapany z mojej strany ako utok, mozete ho povazovat tak za mierny logicky natlak. vidim ze zabral, aspon ciastocne. 🙂
    moja anonymita ma rovnaku vahu ako anonymita dalsich X ludi ktorych tento pripad zaujima, dotkol sa ich, vystrasil. prestanme sa hrat na to kto je vacsi a znamejsi. nie je dolezite kto sa pyta, ale preco sa pyta, co sa pyta, ako sa pyta, co o tom vie, kto a ako a preco mu odpoveda tak ako mu odpoveda. a aky bude vysledok diskusie. mate dojem ze ak poviem moje meno, ze vysledok bude lepsi?

    ako minister zodpovedny za rezort kde ide asi najviac o krk a zivoty ale nemate moralne pravo tvrdit co ste tvrdili v reportazi, navyse takym sebaistym sposobom, ani v omyle.
    nemozete vediet vsetko, to je pravda. ale ak pripravujete reformu zdravotnictva a zachrannej sluzby tak si myslim ze nastudovanie relevantnych predpisov, ktore nakoniec urcuje vase ministerstvo je nutne a prinalezi priamo vasmu rezortu.
    ak ste sa zmylili tak ste neboli odborne po pravnej stranke na danu TV reportaz pripraveny. iniciativa tvrdit vety ktore ste povedali dokonca vysla necakane od vas, reporter iba sumarizoval a vy ste mu skocili do reci.

    otazka stale ostava ci sa da zmylit v niecom co neexistuje. dost tazko je tvrdit presny udaj o 3 minutach pre vzlet vrtulnika, ak ani taky predpis neexistuje. {ale mozno sa pripravoval ale nie je platny}
    v danom momente odvysielania reportaze ste zavadzali verejnost, aj ked nechtiac. tymto nechtiac ste sa pridali k ATE. 🙁

    paci sa mi vas styl pisania prispevkov, aj ked je narocny na citanie pre tych ktori sa nevenuju teme obsirnejsie. sice je v nich kopa preklepov ale citit ze mate zaujem…

    PS> 9.10. tato tema tu este nebola 🙂 zacala 25 okt. 2005, zrejme si mylite aj datum.
    PS2> Sherpa TT vam {osobne aj ministerstvu, NR SR} nikdy neodpusti to, ze Vanda zomrela kvoli zlym predpisom, resp. neexistujucim zakonom.
    PS3> letecka zachrana ma mat limity, jedno ci vzletove ci doletove ale ma mat, nemoze lietat len tak ako lieta teraz.
    myslim si ze 10 min. na vzlet je maximalna prijatelna doba od casu prijatia vyzvy.
    PS4> ak sanitka ma dosiahnut pacienta do 15-20-25 minut a najsuper sanitka nova, mercedes alebo ake mame mozu ist povedzme maximalne 230 km/h a ked agusta lieta tou istou rychlostou ale po priamke {vacsinou} tym padom moze byt na tom istom mieste rychlejsie. cize doletovy limit na dolet na miesto pacienta moze byt povedzme 25 minut natvrdo. a to sa da odsledovat.

    #4997
    palo_sk
    Účastník (Participant)

    neda mi nezareagovat a aby bolo jasne, nikoho neobhajujem

    nadobudam istotu, ze pri forenznom rieseni medicinskych komplikacii veducich k umrtiu pacienta nikto neberie do uvahy fakt, ze niektore vykony su celosvetovo spojene s urcitym percentom zavaznych komplikacii veducich az k umrtiu pacienta (napr. zavadzanie kavalu)
    tento fakt vacsinou neberie do uvahy vysetrovatel, verejnost a bohuzial ani sudni znalci – lekari. proste sa niekedy treba zmierit s tym, ze pri kombinacii nepriaznivych faktorov sa stane i to, co by sa nemalo stavat.
    kto do toho vidi, vie o com hovorim.

    p.s. nemylme si vozidla RZP s vozidlami F1…

    #4998
    imported_Rudolf Zajac
    Účastník (Participant)

    Palo ma pravdu, nie vsetko sa da. Nemam rad lusi, ktori nemaju tvar a meno a maju plne usta fraz pri com zu textu je vidiet ze castokrat ani nevedia co hovoria. Ludia umieraju na rakovinu, na infarkty na milion inych vedci. Denne sa boja ze ich sanitka pride neskoro a ona naozaj chodi neskoro. Mozete o tom loghorhoicky diskutovat, alebo mozete preto nieco spravit. Zomrela 27 rocna sportovkyna, tym ze vypadla pri lezeni. vsetko ostatne sa odvija od tohto faktu. Inde si ktosi zlomil rameno, tiezt pri relaxe, zbieral huby. A dnes su vsetci mudri. A z diskusie, ktora zacina byt skor osobna mam pocit, ze ani HS nebola celkom OK a ze tam bolo viacej chyb. Ale jedna vec je stale ista, isli tam dobrovolne, za sporotm a tieto veci sa stavaju. Vsade na svete.
    Vzhladom na ton ktory sem bol zavleceny anonymmi myslim, ze dam pokyn operatorovi forum uzavriet.

    #4999
    MUDr.Tekla Pekarikova
    Účastník (Participant)

    Chcela by som reagovať na ministra Zajaca. Pracujem v systéme ZS už niekoľko rokov, ale čo sa tam v súčastnosti deje je strašné. Jeden zákon strieda druhý a ešte ani nenadobudol platnosť a už má novelu, vyhlášku…a to preto, že všetko sa šije horúcou ihlou a úplne nekompetentne. Pán minister kedy sa konečne obklopíte ľudmi, ktorým na vybudovaní ZS záleží, ktorí tomu naozaj rozumejú, sú denno denne vo výjazde? Naozaj ma mrzí, ked sa aj v TV relácii k problému vyjadrujú ľudia, ktorí sú síce odborníkmi na anesteziológiu, ale vo vozidle RLP či vrtulníku LZS nikdy nesedeli, nemajú absolútne poňatie čo práca vo výjazdovej skupine RLP, RZP či LZS obnáša, ako vyzerá ambulancia vozidla a čo sme schopní pacientovi poskytnúť. Urgentná medicína je niečo iné ako anesteziológia! A veľmi by ste sa divili koľko erudovaných anesteziológov je v teréne stratených…akútny pľ.edém na sále totiž ťažko stretnú rovnako ako možno dieťa s teplotami…
    Niekedy je na mieste priznať si chybu, lebo v relácii Reportéri, ste naozaj podali zavádzajúcu informáciu o časovom intervale vzletu LZS. Podľa zák. 579/2004 §5 : (1) Poskytovateľ záchrannej zdravotnej služby je povinný zriadiť v zásahovom obvode určenom v povolení na prevádzkovanie ambulancie záchrannej zdravotnej služby zásahové stredisko tak, aby zabezpečil výjazd ambulancie záchrannej zdravotnej služby do jednej minúty od prijatia pokynu koordinačného strediska alebo operačného strediska záchrannej zdravotnej služby, pričom výjazd ambulancie leteckej záchrannej zdravotnej služby sa riadi osobitným predpisom. Tento osobitný predpis, aspoň podľa mne dostupných info vydaný nebol…
    A malá prosba na koniec : mohli by ste prosím verejne dementovať platy zamestnancov ZS? Zďaleka sa nepribližujú 30-40 tisíckam. A ešte jedna otázka : my sa snažíme zákon dodržiavať (výjazdové a dojazdové časy)ako sa len dá. Kedy prinútite prevádzkovateľov dodržiavať zákon v zmysle vybavenosti staníc a ochranného oblečenia? Myslím, že by ste nechceli pracovať v takých podmienkach ako pracujú zamestanci mnohých záchranných služieb na Slovensku.

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 46 až 60 (z celkového počtu 86 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.
Navigate