Platby v zdravotníctve

O nás Diskusné Fóra Všeobecne o zdravotníctve Platby v zdravotníctve

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 16 až 30 (z celkového počtu 76 )
  • Autor
    Príspevky
  • #10729
    Anonymous
    Účastník (Participant)

    Pokojne, mate pravdu, suhlasim, ibaze co sa zlepsilo za dva roky ked prisli ti najlepsi?
    A co bolo do roku 20023, vari Zemsky raj to napohled?
    Ak mate pamat, tak mate aj odpoved.

    #11572
    MUDr. Denisa Mitanova
    Účastník (Participant)

    Štatisticky sa stal ďalším štatistom a spolupáchateľom, zodpovedným za trestné činy financované z verejného zdravotného poistenia a príslušných doplatkov, ktorý premárnil šancu zastaviť nepriaznivý vývoj zdravia slovenskej ľudskej populácie a ustrážiť väčšiu vzácnosť ako je ľudský život – jeho genofond s jeho imunitou, s cieľom zdravého vývoja budúcich generácií v zmysle zákonného rozsahu zdravotnej starostlivosti podľa §2 zákona č.576/2004 Z.z., ktorý bol doterajšími ministrami zdravotníctva ignorovaný, premárnil možnosť zmeniť zákony tak, aby nútili k väčšej osobnej zodpovednosti za vlastné zdravie a k jeho aktívnejšej ochrane a zamedzili narastaniu pasívnej závislosti na zdravotnom servise.
    Premárnil možnosť vrátiť lekárom dôstojnosť, odbornosť i humánnosť.
    Pokiaľ výsledkom činností ochrany zdravia zdravotnou starostlivosťou s jej poistením bude rozširovanie chorôb a znižovanie imunorezistencie individuálnej aj reprodukčnej, potom dôstojnosť, odbornosť i humánnosť lekárskej vedy bude spochybňovaná, náklady budú rásť úmerne s nárastom všeobecnej imunodeficiencie či imunosupresie, pričom pomer produkcie schopných poistencov – vytvárať verejné zdroje sa bude neustále znižovať, čím potreba percentuálneho navýšenia odvodov do zdravotného poistenia sa bude zvyšovať.
    Takýto systém povinného výpalného s klamlivou ochranou sa musí zákonite zrútiť.

    #10962
    depiero
    Účastník (Participant)

    Štatisticky sa stal ďalším štatistom a spolupáchateľom, zodpovedným za trestné činy financované z verejného zdravotného poistenia a príslušných doplatkov, ktorý premárnil šancu zastaviť nepriaznivý vývoj zdravia slovenskej ľudskej populácie a ustrážiť väčšiu vzácnosť ako je ľudský život – jeho genofond s jeho imunitou, s cieľom zdravého vývoja budúcich generácií v zmysle zákonného rozsahu zdravotnej starostlivosti podľa §2 zákona č.576/2004 Z.z., ktorý bol doterajšími ministrami zdravotníctva ignorovaný, premárnil možnosť zmeniť zákony tak, aby nútili k väčšej osobnej zodpovednosti za vlastné zdravie a k jeho aktívnejšej ochrane a zamedzili narastaniu pasívnej závislosti na zdravotnom servise.
    Premárnil možnosť vrátiť lekárom dôstojnosť, odbornosť i humánnosť.
    Pokiaľ výsledkom činností ochrany zdravia zdravotnou starostlivosťou s jej poistením bude rozširovanie chorôb a znižovanie imunorezistencie individuálnej aj reprodukčnej, potom dôstojnosť, odbornosť i humánnosť lekárskej vedy bude spochybňovaná, náklady budú rásť úmerne s nárastom všeobecnej imunodeficiencie či imunosupresie, pričom pomer produkcie schopných poistencov – vytvárať verejné zdroje sa bude neustále znižovať, čím potreba percentuálneho navýšenia odvodov do zdravotného poistenia sa bude zvyšovať.
    Takýto systém povinného výpalného s klamlivou ochranou sa musí zákonite zrútiť.

    #10730
    depiero
    Účastník (Participant)

    Štatisticky sa stal ďalším štatistom a spolupáchateľom, zodpovedným za trestné činy financované z verejného zdravotného poistenia a príslušných doplatkov, ktorý premárnil šancu zastaviť nepriaznivý vývoj zdravia slovenskej ľudskej populácie a ustrážiť väčšiu vzácnosť ako je ľudský život – jeho genofond s jeho imunitou, s cieľom zdravého vývoja budúcich generácií v zmysle zákonného rozsahu zdravotnej starostlivosti podľa §2 zákona č.576/2004 Z.z., ktorý bol doterajšími ministrami zdravotníctva ignorovaný, premárnil možnosť zmeniť zákony tak, aby nútili k väčšej osobnej zodpovednosti za vlastné zdravie a k jeho aktívnejšej ochrane a zamedzili narastaniu pasívnej závislosti na zdravotnom servise.
    Premárnil možnosť vrátiť lekárom dôstojnosť, odbornosť i humánnosť.
    Pokiaľ výsledkom činností ochrany zdravia zdravotnou starostlivosťou s jej poistením bude rozširovanie chorôb a znižovanie imunorezistencie individuálnej aj reprodukčnej, potom dôstojnosť, odbornosť i humánnosť lekárskej vedy bude spochybňovaná, náklady budú rásť úmerne s nárastom všeobecnej imunodeficiencie či imunosupresie, pričom pomer produkcie schopných poistencov – vytvárať verejné zdroje sa bude neustále znižovať, čím potreba percentuálneho navýšenia odvodov do zdravotného poistenia sa bude zvyšovať.
    Takýto systém povinného výpalného s klamlivou ochranou sa musí zákonite zrútiť.

    #11573
    bramek
    Účastník (Participant)

    @slabostka wrote:

    No,to čo ste dodrbali by nezreparovali ani všetci svätí….
    Ach koľko bolo diskusií, len s MH to boli kilometre textu a kdeže sme to dnes, pán Zajac? Však dobre vieme… v (!)… myslím že ste sa precenili…. zdravotníctvo je horšie a horšie, tie správičky že v BA voperovali pomocnú pumpu srdca sú pekné ale choďte do okresnej nemocnice so zlomenou rukou a to si užijete…. Čo ste vlastne zreformovali? Vysledkom reformy by mala byť lepšia a efektívnejšia činnosť. Kde sú? A koľko to stoji?
    Kľudne sa ohraďte….

    Bezi treti rok vlady Smeru a stale nic. Dnes je k dispozícii i 110 miliard korun, v roku 2005 ich bolo 67, to je znacny narast a mal by sa prejavit podla logiky ze treba peniaze do systemu . A stale nic a nic. Este s mozu vyhovarat na mna ale ako dlho? Kde je chyba?
    Neohradiom sa voci nazoru Slabostku ibaze neviem co myslel pod slovom „dodrbal“. Ked dodrbal tak konkretne co? kedy? ako? A porovnat s predchdzajucimi rokmi – teda stav ro roku 2003. To je korektne.

    #10963
    Anonymous
    Účastník (Participant)

    @slabostka wrote:

    No,to čo ste dodrbali by nezreparovali ani všetci svätí….
    Ach koľko bolo diskusií, len s MH to boli kilometre textu a kdeže sme to dnes, pán Zajac? Však dobre vieme… v (!)… myslím že ste sa precenili…. zdravotníctvo je horšie a horšie, tie správičky že v BA voperovali pomocnú pumpu srdca sú pekné ale choďte do okresnej nemocnice so zlomenou rukou a to si užijete…. Čo ste vlastne zreformovali? Vysledkom reformy by mala byť lepšia a efektívnejšia činnosť. Kde sú? A koľko to stoji?
    Kľudne sa ohraďte….

    Bezi treti rok vlady Smeru a stale nic. Dnes je k dispozícii i 110 miliard korun, v roku 2005 ich bolo 67, to je znacny narast a mal by sa prejavit podla logiky ze treba peniaze do systemu . A stale nic a nic. Este s mozu vyhovarat na mna ale ako dlho? Kde je chyba?
    Neohradiom sa voci nazoru Slabostku ibaze neviem co myslel pod slovom „dodrbal“. Ked dodrbal tak konkretne co? kedy? ako? A porovnat s predchdzajucimi rokmi – teda stav ro roku 2003. To je korektne.

    #10731
    Anonymous
    Účastník (Participant)

    @slabostka wrote:

    No,to čo ste dodrbali by nezreparovali ani všetci svätí….
    Ach koľko bolo diskusií, len s MH to boli kilometre textu a kdeže sme to dnes, pán Zajac? Však dobre vieme… v (!)… myslím že ste sa precenili…. zdravotníctvo je horšie a horšie, tie správičky že v BA voperovali pomocnú pumpu srdca sú pekné ale choďte do okresnej nemocnice so zlomenou rukou a to si užijete…. Čo ste vlastne zreformovali? Vysledkom reformy by mala byť lepšia a efektívnejšia činnosť. Kde sú? A koľko to stoji?
    Kľudne sa ohraďte….

    Bezi treti rok vlady Smeru a stale nic. Dnes je k dispozícii i 110 miliard korun, v roku 2005 ich bolo 67, to je znacny narast a mal by sa prejavit podla logiky ze treba peniaze do systemu . A stale nic a nic. Este s mozu vyhovarat na mna ale ako dlho? Kde je chyba?
    Neohradiom sa voci nazoru Slabostku ibaze neviem co myslel pod slovom „dodrbal“. Ked dodrbal tak konkretne co? kedy? ako? A porovnat s predchdzajucimi rokmi – teda stav ro roku 2003. To je korektne.

    #11574
    moderator
    Účastník (Participant)

    Hodnotenie minulosti má zmysluplný význam iba vtedy, ak chceme identifikovať chyby.
    K tomu potrebujeme vyhodnotiť súčasnosť a posúdiť, čo je zlé, pretože plánované kroky sa nedokončili, a čo je zlé pre chybné rozhodnutia minulosti.
    Cieľom všetkých reforiem bolo, či malo byť vybudovanie odborného systému, ktorý je schopný účinne pomôcť pacientovi v jeho zdravotnej tiesni. Každý chce žiť, žiaľ osobne si to uvedomuje až vtedy, keď bojuje o svoj život on sám, alebo jeho príbuzný, priateľ, sused, atd.
    To niečo stojí, nie málo a disponzibilné prostriedky sú vždy limitované. Preto zásadnou podmienkou bolo a je budovať odborný systém v štandardnom ekonomickom prostredí, s definovanými ekonomickými pravidlami. A ani to nestačí. Fenomenálne odborné i ekonomické projekty stoja a padajú na sile právneho prostredia.

    Skutočná reforma je možná v silnom právnom systéme, iba ten zaručuje realizáciu.U nás je možné všetko…. 😕
    Reforma musí začať definovaním medicínskych procesov a ich reťazcov, s kalkuláciou nákladov. To znamená, že odborné aspekty sa premietnu v ekonomických číslach. Potom nasleduje hodnotenie rentability, kde predovšetkým rentabilita nákladov zložitých medicínskych reťazcov sa do istého limitného bodu zvyšuje frekvenciou výkonov. Pri limitovaných prostriedoch je samozrejmé, že celková rentabilita systému má tiež svoje limitné body, ktoré určujú koľko takýchto zložitých medicínskych reťazcov ekonomický systém unesie.

    Ako to vyzerá dnes:
    Chýbajú odborne definované medicínske procesy a reťazce – každý si robí čo chce. Z toho vyplýva odborný chaos, pokles odbornej úrovne systému.
    Veľké nemocnice sú nepísanými súkromnými s.r.o vládnej garnitúry, kde sa investuje so zámerom zmiznutia 😯 ……
    Okresné nemocnice by mali byť základným článkom poskytovania nemocničnej starostlivosti, s 85 % sebestačnosťou, to znamená, že vyriesia 85 % pacientov, 15 % potrebuje centralizáciu pre náročnosť odborných reťazcov (ekonomicky, technicky i personálne).
    Dnes okresné nemocnice sú vo vlastnícte alebo prenájme laikov, ktorí riadia chod zdravotníckeho zariadenia bez kontroly. Starším pripomeniem historický február 1948, kedy na posty riaditeľov fabrík sa dosadzovali sústružníci, majstri cechov atd…………
    🙄

    #10964
    Dagmar Kristoficova
    Účastník (Participant)

    Hodnotenie minulosti má zmysluplný význam iba vtedy, ak chceme identifikovať chyby.
    K tomu potrebujeme vyhodnotiť súčasnosť a posúdiť, čo je zlé, pretože plánované kroky sa nedokončili, a čo je zlé pre chybné rozhodnutia minulosti.
    Cieľom všetkých reforiem bolo, či malo byť vybudovanie odborného systému, ktorý je schopný účinne pomôcť pacientovi v jeho zdravotnej tiesni. Každý chce žiť, žiaľ osobne si to uvedomuje až vtedy, keď bojuje o svoj život on sám, alebo jeho príbuzný, priateľ, sused, atd.
    To niečo stojí, nie málo a disponzibilné prostriedky sú vždy limitované. Preto zásadnou podmienkou bolo a je budovať odborný systém v štandardnom ekonomickom prostredí, s definovanými ekonomickými pravidlami. A ani to nestačí. Fenomenálne odborné i ekonomické projekty stoja a padajú na sile právneho prostredia.

    Skutočná reforma je možná v silnom právnom systéme, iba ten zaručuje realizáciu.U nás je možné všetko…. 😕
    Reforma musí začať definovaním medicínskych procesov a ich reťazcov, s kalkuláciou nákladov. To znamená, že odborné aspekty sa premietnu v ekonomických číslach. Potom nasleduje hodnotenie rentability, kde predovšetkým rentabilita nákladov zložitých medicínskych reťazcov sa do istého limitného bodu zvyšuje frekvenciou výkonov. Pri limitovaných prostriedoch je samozrejmé, že celková rentabilita systému má tiež svoje limitné body, ktoré určujú koľko takýchto zložitých medicínskych reťazcov ekonomický systém unesie.

    Ako to vyzerá dnes:
    Chýbajú odborne definované medicínske procesy a reťazce – každý si robí čo chce. Z toho vyplýva odborný chaos, pokles odbornej úrovne systému.
    Veľké nemocnice sú nepísanými súkromnými s.r.o vládnej garnitúry, kde sa investuje so zámerom zmiznutia 😯 ……
    Okresné nemocnice by mali byť základným článkom poskytovania nemocničnej starostlivosti, s 85 % sebestačnosťou, to znamená, že vyriesia 85 % pacientov, 15 % potrebuje centralizáciu pre náročnosť odborných reťazcov (ekonomicky, technicky i personálne).
    Dnes okresné nemocnice sú vo vlastnícte alebo prenájme laikov, ktorí riadia chod zdravotníckeho zariadenia bez kontroly. Starším pripomeniem historický február 1948, kedy na posty riaditeľov fabrík sa dosadzovali sústružníci, majstri cechov atd…………
    🙄

    #10732
    Dagmar Kristoficova
    Účastník (Participant)

    Hodnotenie minulosti má zmysluplný význam iba vtedy, ak chceme identifikovať chyby.
    K tomu potrebujeme vyhodnotiť súčasnosť a posúdiť, čo je zlé, pretože plánované kroky sa nedokončili, a čo je zlé pre chybné rozhodnutia minulosti.
    Cieľom všetkých reforiem bolo, či malo byť vybudovanie odborného systému, ktorý je schopný účinne pomôcť pacientovi v jeho zdravotnej tiesni. Každý chce žiť, žiaľ osobne si to uvedomuje až vtedy, keď bojuje o svoj život on sám, alebo jeho príbuzný, priateľ, sused, atd.
    To niečo stojí, nie málo a disponzibilné prostriedky sú vždy limitované. Preto zásadnou podmienkou bolo a je budovať odborný systém v štandardnom ekonomickom prostredí, s definovanými ekonomickými pravidlami. A ani to nestačí. Fenomenálne odborné i ekonomické projekty stoja a padajú na sile právneho prostredia.

    Skutočná reforma je možná v silnom právnom systéme, iba ten zaručuje realizáciu.U nás je možné všetko…. 😕
    Reforma musí začať definovaním medicínskych procesov a ich reťazcov, s kalkuláciou nákladov. To znamená, že odborné aspekty sa premietnu v ekonomických číslach. Potom nasleduje hodnotenie rentability, kde predovšetkým rentabilita nákladov zložitých medicínskych reťazcov sa do istého limitného bodu zvyšuje frekvenciou výkonov. Pri limitovaných prostriedoch je samozrejmé, že celková rentabilita systému má tiež svoje limitné body, ktoré určujú koľko takýchto zložitých medicínskych reťazcov ekonomický systém unesie.

    Ako to vyzerá dnes:
    Chýbajú odborne definované medicínske procesy a reťazce – každý si robí čo chce. Z toho vyplýva odborný chaos, pokles odbornej úrovne systému.
    Veľké nemocnice sú nepísanými súkromnými s.r.o vládnej garnitúry, kde sa investuje so zámerom zmiznutia 😯 ……
    Okresné nemocnice by mali byť základným článkom poskytovania nemocničnej starostlivosti, s 85 % sebestačnosťou, to znamená, že vyriesia 85 % pacientov, 15 % potrebuje centralizáciu pre náročnosť odborných reťazcov (ekonomicky, technicky i personálne).
    Dnes okresné nemocnice sú vo vlastnícte alebo prenájme laikov, ktorí riadia chod zdravotníckeho zariadenia bez kontroly. Starším pripomeniem historický február 1948, kedy na posty riaditeľov fabrík sa dosadzovali sústružníci, majstri cechov atd…………
    🙄

    #11575
    bramek
    Účastník (Participant)

    V priínciope ma MH pravdu, ibaze zakon predpoklada a boli vytvorfene katalogy vykonov, posostavajuáce zo zoznamov vykonov. Tie aj Dzuriondova vlada stihla schvalit. Nie je to nic ine iba „guide lines“ resp moznost ich rychlo a spolocne vytvarat.
    Aby vznikli zoznamy sme spojili Nomesco + (skandinavska norma klinickych vykonov) ambulantne vykony z byvaleho rozsahu a Snolamed – laboratorne vykony ktore spracovali ludia pod vedenim Doc Lipsica. Tieto sme spolocne okodovali, ziskali suhlas Norskej vlady s pouzivanim Nomesca +, a vydali ako katalogy v pisomnej a digitalnej podobe.
    Priklad:
    Na prvom stupni informacie je napriklald napisane pre prvu chorobu v klasifikacii chorob podla WHO
    riadok 1: choroba cholera, 2. vysterovacie metody: zobrazovacie, biochemicke a mikrobiologicke, 3. lievba: cielôen a symptomaticka 4: kontrola ako 2
    na druhom stupni sa do dva vpúisuje: rtg pluc, z biochemie zakladne veci okolo vn. prostredia a elektrolytov, v liecbe: cielena – podla citlivosti atb, a sympt: podla stavu
    na tretom stupni: podrobnejsie ake rtg, ake biochemicke metody, aka kultivacia, aka cilivost, v liecbe lieky prvej volby, ak nie tak druhej atd
    takto sa islo na 8 stupen poldorbnosti kde su uz uplne detaily
    verte ci neverte pre vsetkych 11 tisic chorob je toto urobene uz vyse dvoch rokov
    vzrovo sme urobili i C 18 / colo rektal/ ma to 800 mega v exceli a je to kompletne spracovane
    pre poistenca by stacila urovben tri, pre guide lines uroven 5 a 7 pre forezne veci az uroven 8
    Prve co ficoidy sprvili to zrusili.
    Otazka: ako dnes chcete popisat napriklad appendectomiu, alebo diagnostiku a liecbu infartku myokardu? akymi vykonami? atd

    #10965
    Anonymous
    Účastník (Participant)

    V priínciope ma MH pravdu, ibaze zakon predpoklada a boli vytvorfene katalogy vykonov, posostavajuáce zo zoznamov vykonov. Tie aj Dzuriondova vlada stihla schvalit. Nie je to nic ine iba „guide lines“ resp moznost ich rychlo a spolocne vytvarat.
    Aby vznikli zoznamy sme spojili Nomesco + (skandinavska norma klinickych vykonov) ambulantne vykony z byvaleho rozsahu a Snolamed – laboratorne vykony ktore spracovali ludia pod vedenim Doc Lipsica. Tieto sme spolocne okodovali, ziskali suhlas Norskej vlady s pouzivanim Nomesca +, a vydali ako katalogy v pisomnej a digitalnej podobe.
    Priklad:
    Na prvom stupni informacie je napriklald napisane pre prvu chorobu v klasifikacii chorob podla WHO
    riadok 1: choroba cholera, 2. vysterovacie metody: zobrazovacie, biochemicke a mikrobiologicke, 3. lievba: cielôen a symptomaticka 4: kontrola ako 2
    na druhom stupni sa do dva vpúisuje: rtg pluc, z biochemie zakladne veci okolo vn. prostredia a elektrolytov, v liecbe: cielena – podla citlivosti atb, a sympt: podla stavu
    na tretom stupni: podrobnejsie ake rtg, ake biochemicke metody, aka kultivacia, aka cilivost, v liecbe lieky prvej volby, ak nie tak druhej atd
    takto sa islo na 8 stupen poldorbnosti kde su uz uplne detaily
    verte ci neverte pre vsetkych 11 tisic chorob je toto urobene uz vyse dvoch rokov
    vzrovo sme urobili i C 18 / colo rektal/ ma to 800 mega v exceli a je to kompletne spracovane
    pre poistenca by stacila urovben tri, pre guide lines uroven 5 a 7 pre forezne veci az uroven 8
    Prve co ficoidy sprvili to zrusili.
    Otazka: ako dnes chcete popisat napriklad appendectomiu, alebo diagnostiku a liecbu infartku myokardu? akymi vykonami? atd

    #10733
    Anonymous
    Účastník (Participant)

    V priínciope ma MH pravdu, ibaze zakon predpoklada a boli vytvorfene katalogy vykonov, posostavajuáce zo zoznamov vykonov. Tie aj Dzuriondova vlada stihla schvalit. Nie je to nic ine iba „guide lines“ resp moznost ich rychlo a spolocne vytvarat.
    Aby vznikli zoznamy sme spojili Nomesco + (skandinavska norma klinickych vykonov) ambulantne vykony z byvaleho rozsahu a Snolamed – laboratorne vykony ktore spracovali ludia pod vedenim Doc Lipsica. Tieto sme spolocne okodovali, ziskali suhlas Norskej vlady s pouzivanim Nomesca +, a vydali ako katalogy v pisomnej a digitalnej podobe.
    Priklad:
    Na prvom stupni informacie je napriklald napisane pre prvu chorobu v klasifikacii chorob podla WHO
    riadok 1: choroba cholera, 2. vysterovacie metody: zobrazovacie, biochemicke a mikrobiologicke, 3. lievba: cielôen a symptomaticka 4: kontrola ako 2
    na druhom stupni sa do dva vpúisuje: rtg pluc, z biochemie zakladne veci okolo vn. prostredia a elektrolytov, v liecbe: cielena – podla citlivosti atb, a sympt: podla stavu
    na tretom stupni: podrobnejsie ake rtg, ake biochemicke metody, aka kultivacia, aka cilivost, v liecbe lieky prvej volby, ak nie tak druhej atd
    takto sa islo na 8 stupen poldorbnosti kde su uz uplne detaily
    verte ci neverte pre vsetkych 11 tisic chorob je toto urobene uz vyse dvoch rokov
    vzrovo sme urobili i C 18 / colo rektal/ ma to 800 mega v exceli a je to kompletne spracovane
    pre poistenca by stacila urovben tri, pre guide lines uroven 5 a 7 pre forezne veci az uroven 8
    Prve co ficoidy sprvili to zrusili.
    Otazka: ako dnes chcete popisat napriklad appendectomiu, alebo diagnostiku a liecbu infartku myokardu? akymi vykonami? atd

    #11576
    moderator
    Účastník (Participant)

    Pri zámere niečo zmeniť vždy sa riadim skúsenosťou, že detailne spracované, administratívne zložité zmeny sú v praxi nerealizovateľné, čiže zmena musí byť jednoduchá 😆 .

    Uprednostňujem prácu s medicínskymi procesmi pred konkrétnymi výkonmi. Cieľom je prevencia alebo zvládnutie klinického stavu a nie produkcia výkonov. (Šikovný klinik používa predovšetkým rozum, skúsenosť a nenaseká zbytočné výkony 💡 ).
    Medicínske procesy by som rozdelila do skupín:
    Nemocničné – kontinuálna ZS.
    Ambulantné- jednorazový výkon

    Nemocničnú starostlivosť by som diferencovala na základnú, intermediárnu , intenzívnu a rezuscitačnú. Chirurgickú a konzervatívnu.
    Stanovila by som pre každú skupinu potrebný personál, techniku a priestory

    Roztriedila by som diagnostické stavy podľa odbornosti do uvedených skupín, vypočítala by som skupinové paušály. Napr.

    U základnej chirurgickej – 80 % potrebuje štandardný operačný výkon, s normálnym pooperačným priebehom, to by bol základný paušál. Intermediárna ZS – 15 % tvoria pacienti nad 70 rokov, s chronickými chorobami, u ktorých sú potrebné náročné operačné výkony. Podľa kalkulácií z FDR, by náklady kryl paušál zvýšený o 30 %. Intenzívma ZS – 5 % sú pacienti vysoko rizikoví, s komplikáciami, tam je treba paušál 30 % základného. Rezuscitační – 500 % ZP.

    Toto sa musí urobiť bez ohľadu na disponzibilné finančné prostriedky.

    Potom by som siahla po štatistikách – frekvencia klinických stavov v jednotlivých skupinách
    A štatistikách stanovujúcich rentabilitu, spoľahlivosť, rutinu.
    Napr – koľko postelí musí mať JIS aby bola rentabilná, koľko výkonov musí urobiť chirurg, aby bol rentabilný, mal rutinu, čiže bol spoľahlivý, koľko výkonov musí urobiť transplant. centrum, aby uživilo imunológa, nefrológa, chirurga atd.

    Z toho by sa odvodila potrebná sieť. Čo musí zvládnuť okresná nemocnica – a s akým supportom, čo musí byť centralizované.

    To musí byť garantované zákonom a podložené finančne ako norma. A musia to urobiť nezávislí odborníci.

    Nakoniec sa pozriem, čo mám kryté financiami, samozrejme, že nie všetko. Tu už nastupuje politika 😀 . Rozhodnutie, čo z toho bude štát garantovať, ako to vyfinancujú poisťovne, čo bude musieť pacient.

    Tržné prostredie v zdravotníctve sa môže uplatniť, ale nenahrádza horeuvedený systém. Ani obhájca tržného prostredia (minister Zajac 😯 ) ho nepripustil, naopak ho zlikvidoval limitmi. Odpoveď na otázku – prečo – je jednoduchá:
    Vo výrobe úspešný zarába, v zdravotníctve úspešný spotrebúva.

    Základom je racionálny systém s definovanými odborne ekonomickými vzťahmi a v ňom sa môže uplatňovať trh. Ten, kto bude šikovnejší, dokáže ušetriť , bude prosperovať. Ten, kto bude mať meno, tam pôjdu pacienti. Poisťovne, ktoré výkon musia preplatiť, preplatia ho tomu, kto ho urobí.

    Na náročné veci si poisťovne môžu určiť limity, ale centrálne. O ne budú súťažiť nemocnice, rozhodovať pacienti. Ak je niekto kandidát na transplantáciu, tak poisťovni oznámi, v ktorom centre chce sa transplantácii podrobiť.
    To isté platí o plánovaných výkonov. Poisťovňa stanoví, koľko plánovaných výkonov mesačne uhradí, vedie register pacientov, každý mesiac podľa poradia oznámi pacientom, že môžu ísť na operáciu a pacient rozhodne, kde sa dá operovať.

    Tzv. tržné prostredie v prípade siete nemocníc je scestné. Výchova personálu trvá 15 rokov, technický support stojí stovky miliónov, pre pacienta musí byť ZS dostupná v regióne.
    Opäť zdôrazňujem – základná sieť musí byť daná a poskytovatelia musia splniť podmienky. V rámci siet bude učinkovať súťaž, niektoré nemocnice budú prosperovať, iné stratia pacientov, tam sa budú musieť urobiť kroky na reparáciu – nútená kontrola, sankcie atd.

    Tým zjednoduším prípravnú prácu, nebudem otrocky robiť kalkuláciu na každú dg, či komplexný výkon, do uvedených skupín zaradím stovky dg a neprekvapí ma dilema, čo s tým, keď pacient je rizikový, polymorbídny, starý, atd

    #10966
    Dagmar Kristoficova
    Účastník (Participant)

    Pri zámere niečo zmeniť vždy sa riadim skúsenosťou, že detailne spracované, administratívne zložité zmeny sú v praxi nerealizovateľné, čiže zmena musí byť jednoduchá 😆 .

    Uprednostňujem prácu s medicínskymi procesmi pred konkrétnymi výkonmi. Cieľom je prevencia alebo zvládnutie klinického stavu a nie produkcia výkonov. (Šikovný klinik používa predovšetkým rozum, skúsenosť a nenaseká zbytočné výkony 💡 ).
    Medicínske procesy by som rozdelila do skupín:
    Nemocničné – kontinuálna ZS.
    Ambulantné- jednorazový výkon

    Nemocničnú starostlivosť by som diferencovala na základnú, intermediárnu , intenzívnu a rezuscitačnú. Chirurgickú a konzervatívnu.
    Stanovila by som pre každú skupinu potrebný personál, techniku a priestory

    Roztriedila by som diagnostické stavy podľa odbornosti do uvedených skupín, vypočítala by som skupinové paušály. Napr.

    U základnej chirurgickej – 80 % potrebuje štandardný operačný výkon, s normálnym pooperačným priebehom, to by bol základný paušál. Intermediárna ZS – 15 % tvoria pacienti nad 70 rokov, s chronickými chorobami, u ktorých sú potrebné náročné operačné výkony. Podľa kalkulácií z FDR, by náklady kryl paušál zvýšený o 30 %. Intenzívma ZS – 5 % sú pacienti vysoko rizikoví, s komplikáciami, tam je treba paušál 30 % základného. Rezuscitační – 500 % ZP.

    Toto sa musí urobiť bez ohľadu na disponzibilné finančné prostriedky.

    Potom by som siahla po štatistikách – frekvencia klinických stavov v jednotlivých skupinách
    A štatistikách stanovujúcich rentabilitu, spoľahlivosť, rutinu.
    Napr – koľko postelí musí mať JIS aby bola rentabilná, koľko výkonov musí urobiť chirurg, aby bol rentabilný, mal rutinu, čiže bol spoľahlivý, koľko výkonov musí urobiť transplant. centrum, aby uživilo imunológa, nefrológa, chirurga atd.

    Z toho by sa odvodila potrebná sieť. Čo musí zvládnuť okresná nemocnica – a s akým supportom, čo musí byť centralizované.

    To musí byť garantované zákonom a podložené finančne ako norma. A musia to urobiť nezávislí odborníci.

    Nakoniec sa pozriem, čo mám kryté financiami, samozrejme, že nie všetko. Tu už nastupuje politika 😀 . Rozhodnutie, čo z toho bude štát garantovať, ako to vyfinancujú poisťovne, čo bude musieť pacient.

    Tržné prostredie v zdravotníctve sa môže uplatniť, ale nenahrádza horeuvedený systém. Ani obhájca tržného prostredia (minister Zajac 😯 ) ho nepripustil, naopak ho zlikvidoval limitmi. Odpoveď na otázku – prečo – je jednoduchá:
    Vo výrobe úspešný zarába, v zdravotníctve úspešný spotrebúva.

    Základom je racionálny systém s definovanými odborne ekonomickými vzťahmi a v ňom sa môže uplatňovať trh. Ten, kto bude šikovnejší, dokáže ušetriť , bude prosperovať. Ten, kto bude mať meno, tam pôjdu pacienti. Poisťovne, ktoré výkon musia preplatiť, preplatia ho tomu, kto ho urobí.

    Na náročné veci si poisťovne môžu určiť limity, ale centrálne. O ne budú súťažiť nemocnice, rozhodovať pacienti. Ak je niekto kandidát na transplantáciu, tak poisťovni oznámi, v ktorom centre chce sa transplantácii podrobiť.
    To isté platí o plánovaných výkonov. Poisťovňa stanoví, koľko plánovaných výkonov mesačne uhradí, vedie register pacientov, každý mesiac podľa poradia oznámi pacientom, že môžu ísť na operáciu a pacient rozhodne, kde sa dá operovať.

    Tzv. tržné prostredie v prípade siete nemocníc je scestné. Výchova personálu trvá 15 rokov, technický support stojí stovky miliónov, pre pacienta musí byť ZS dostupná v regióne.
    Opäť zdôrazňujem – základná sieť musí byť daná a poskytovatelia musia splniť podmienky. V rámci siet bude učinkovať súťaž, niektoré nemocnice budú prosperovať, iné stratia pacientov, tam sa budú musieť urobiť kroky na reparáciu – nútená kontrola, sankcie atd.

    Tým zjednoduším prípravnú prácu, nebudem otrocky robiť kalkuláciu na každú dg, či komplexný výkon, do uvedených skupín zaradím stovky dg a neprekvapí ma dilema, čo s tým, keď pacient je rizikový, polymorbídny, starý, atd

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 16 až 30 (z celkového počtu 76 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.
Navigate