Menežment pacienta

O nás Diskusné Fóra Všeobecne o zdravotníctve Menežment pacienta

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 1 až 15 (z celkového počtu 17 )
  • Autor
    Príspevky
  • #278
    Marian Svirloch
    Účastník (Participant)

    Doposial sa mi nikdy nestalo, aby mi poisťovňa v ktorej mám auto ZÁKONNE poistene prikázala,že si mám dať opraviť v tom ktorom konkrétnom servise.Nie je na to dôvod, lebo myslím, že predpokladá že nemá do činenia s nesvojprávnym človekom ale s takým,ktorý si uvedomuje, že to auto mu opraví hocijaký servis ktorý má na to potrebné vybavenie. A posilňuje tým aj moju zodpovednosť za môj výber servisu, lebo na tom opravenom aute chcem opäť jazdiť. Myslím, že so zdravím je to čosi podobné.Aj tu platí, že nie som vazal poisťovne ale jej klient,ktorý sa u nej poistil, a predplatil si prípadné poistné udalosti tak ako sa to robí so všetkým ostatným poistením. Inak by sa mohla nazývať všelijako ináč len nie POISŤOVŇA.
    Viem,že situácia nie je taká jednoduchá ako uvedený príklad,ale približovanie sa k tomu môže z ľudí zvyknutých na vodenie za ručičku vychovávať samostatných a zodpovedných potenciálnych pacientov,zodpovedných za svoje zdravie a čerpanie svojich peňazí.Ich ďalšie ponechanie „menežovaniu“ poisťovňami ich nebude vychovávať, ale ponechá ich v stáde,ktoré bučí len keď nemá čo do úst,inak je spokojné s hocijakym gazdovaním…..A takéto menežovanie mojich peňazí platených za poistenie zakladá semeno korupcie vo vzťahu nákupca-poskytovateľ-lebo nalejme si čistého vína,na Slovensku je to tak a tak skoro ani inak nebude.Ved z poisťovní sa stanú akciovky,ale s tými istými ľuďmi,ktorí tam sú….Myslím,že príkladov viete dosť

    #947
    imported_Rudolf Zajac
    Účastník (Participant)

    Omyly a hned dva.
    1. Zakonne poistenie slôuzi na skody, ktore Vy sposobite a teda nevykryva naklady na liecbu Vaseho auta, ale cudzieho.
    2. Ak mate v znmluvce s poistovnou urcenu hodiovu sadzbu, ktoru kryje, Vam jasne oznamuje ktore servisy Vam púlne nekryje. Navyse, v dobrej poistovni Vam daju zoznam servisov s ktorymi maju zmluvy.

    #948
    Marian Svirloch
    Účastník (Participant)

    Nie je to celkom tak:
    1.aj moje cudzim zavinenim rozbite auto si dam opravit tam,kde myslim,že mi ho opravia najlepšie a najrýchlejšie za dohodnutých podmienok (ak je hodinova mzda vyššia,samozrejme si ju doplatím sám)
    2.poisťovňa mi zoznam dá,ale nenúti ma použiť jej zmluvného partnera..
    3.NEEXISUJE TAM KORUPCIA,lebo poist.uhradí len to,čo by uhradila zmluvným partnerom…

    #949
    imported_Rudolf Zajac
    Účastník (Participant)

    OK, ale doplatky a spominate to 3 x su v nasom pruipade uz v kategoriui individualne uhrady (cash alebo z individualneho poistenia). Navyše škody z povinneho poistenia, kgore hradi positovna za Vas ( ak ste tu skodu spravili) dreuhemu je vyrazne nizsia o amortizaciu. Moj nazor zatial nemenim, treba manazovat pacienta v ramci verejneho positenia.

    #950
    Marian Svirloch
    Účastník (Participant)

    Je to na Vás.Nežiadam aby ste zmenili názor, len upozorňujem že takéto menežovanie pacienta je v rozpore s liberalizáciou zdravotníckeho trhu (na jednej strane liberalizovaní poskytovatelia a na druhej pacient, ktorý nemá možnosť vybrať si poskytovateľa).Predpokladám,že to bude „len“ nemocnica,lebo v prípade,že to budú aj „drobní“poskytovatelia zdr.starostlivosti tak zakladáte vysokovirulentné korupčné podhubie,ktorého dosah si netrúfam ani odhadnúť. A ako vždy,doplatí na to len pacient-mizernými službami sprostredkovanými poisťovňou…

    #951
    Mata Harri
    Účastník (Participant)

    @Rudolf Zajac wrote:

    Moj nazor zatial nemenim, treba manazovat pacienta v ramci verejneho positenia.

    Ja keď som zverila výuku mojich detí škole, tak som mala istotu, že v škole učia profesionálni učitelia. Ak si chcem sanovať chrup, tak idem k profesionálovi stomatológovi. Ak potrebujem právne poradenstvo, tak navštívim profesionála právnika.

    Akým vysvedčením, potvrdením, dokladom poisťovne môžu preukázať profesionálnu schopnosť kompetentne menežovať pacienta? Ekonomické, právne alebo PC programátorstvo nepokladám za potvrdenie takejto profesionálnej schopnosti.
    Poisťovne nie sú spôsobilé posudzovať spoľahlivosť a kvalitu zdravotníckych výkonov, mnohé výkony si ani nevedia predstaviť, alebo im nerozumejú. Poisťovne sú možno spôsobilé posudzovať ekonomickú, ale isto nie biomedicínsku výhodnosť výkonov.

    Ešte raz zopakujem – poistenec platí, ja robím. A niekto tretí, kto ani neplatí, ani nerobí, usurpuje si právo zasahovať a diktovať.
    To ale nie je nič nové, v minulosti to bola KSS, ktorá takto určovala, čo má robiť pacient a čo buržoázny oportunista – lekár.

    #952
    imported_Rudolf Zajac
    Účastník (Participant)

    Draha Mata Hari a co tych 3.5 miliona poistencov, ktori neplatia? Za nich v podstate platia ekonomicki aktivni a tzch su iba dva miliony. Co tak solidarnost, ktoru zaviedol von Bismarcjk a slubil ludom statom garantovane blaho. Tie posledne vety su tak trosku uz z oblasti anarchie a nie serioznej diskusie o problemoch solidarnosti,prerozdelovania a efektivity.

    #953
    Mata Harri
    Účastník (Participant)

    @Rudolf Zajac wrote:

    a co tych 3.5 miliona poistencov, ktori neplatia? Za nich v podstate platia ekonomicki aktivni a tzch su iba dva miliony. Co tak solidarnost, ktoru zaviedol von Bismarcjk a slubil ludom statom garantovane blaho.

    To, že ekonomicky aktívni nesú tiaž financovania zdravotníckej starostlivosti, čím potvrdzujú solidárnosť s tými, čo starostlivosť potrebujú a na jej financovanie neprispievajú, to nemôže byť ospravedlnením nekompetencie, naopak naliehavou nevyhnutnosťou zveriť profesionálne kompetencie profesionálom. Predpokladám, že v podstate tvrdíme to isté, iba každý v rámci diskusie chce niečo iné zdôrazniť. Ja zdorazňujem to, že primárne tu musí existovať jasná sieť pracovísk s akreditovanými pracoviskami, ktoré robia spoľahlivo isté spektrum výkonov. Dnes ani MZ ani poisťovňa nevedia, kde sa čo robí. U jednoduchých výkonov by nemali byť problémy (cholecystektomia, apendektomia atd), jedná sa najmä o špecializované alebo zložitejšie výkony. Takže je ťažké porovnávať pracoviská bez vytvoreného mechanizmu porovnávania výkonov.

    V tejto fáze poisťovňa nemá dôvod s riadne existujúcim pracoviskom nepodpísať zmluvu. Ale pretože musí výkony platiť, bude usilovať o racionálnejší pohyb pacientov v sieti.

    Vymyslím si príklad:
    V zariadení A prijímajú pacientov s nestabilizovanou cukrovkou. Po 5 dňoch každého pacienta preložia pre zhoršenie stavu na pracovisko B. Pre poisťovňu bude výhodnejšie, ak pacienti, u ktorých do 24 hod nedôjde k zlepšeniu stavu, budú preložení na pracovisko B hneď. Oznámi to kompetentným inštitúciam, ktoré urobia odborný audit, objektivizujú príčiny, rozhodnú o ďalšom osude pracoviska. Ten odborný audit je tam potrebný, lebo sa nakoniec môže zistiť, že pracovisko B je spoľahlivé, iba nemá podmienky pre liečbu nestabilných diabetikov, a že ich chcelo preložiť už na začiatku hospitalizácie, ale pracovisko B ich nechcelo prijať, pretože má dosť svojich. A konečným riešením bude kompletizácia pracoviska A.

    Chcem tým zdôrazniť, že prvoradou úlohou poisťovne je strážiť racionálnosť využittia jej zverených finančných prostriedkov, kým odborné menežovanie pacientov je úlohou odborných inštitúcií.

    Dobré zdravotníctvo je ako symfonický orchester, v ktorom každý má svoje miesto a hrá na nástroji, ktorý ovláda.

    @Rudolf Zajac wrote:

    Tie posledne vety su tak trosku uz z oblasti anarchie a nie serioznej diskusie o problemoch solidarnosti,prerozdelovania a efektivity.

    Anarchista ani trošku nie som, priznávam, že som rypák, ale rýpem vždy iba seriózne…

    :^o

    #954
    Marian Svirloch
    Účastník (Participant)

    Teraz trochu sci fi.
    Najlepši menežment pacieta by zvládol pacient sám a to týmto spôsobom:
    u poskytovateľa – mám na mysli všeob.a odborného lekára a lekáreň- by si poslytnutí služby zaplatil cash a následne by si šiel vybrať peniaze,na ktoré má nárok do príslušnej poisťovne. Určite by skontroloval,ci mu poskytovateľ urobil všetky úkony a služby,ktoré si nechal zaplatiť lepšie ako teraz. Na druhej strane zdr. poisťovňa by mohla skontrolovať okamžite, či služby, ktoré poistenec požadoval,dostal a zaplatil sú adekvátne a potrebné, a nie náhodou duplicitné či zbytočné a preplatila by mu len to,na čo má nárok….
    Myslím,že všetci by sme z údivom pozerali ako to pacient bravúrne zvláda!Veď ten pocit,že ide o jeho peniaze by urobil divy… =P~ =P~
    Ale kde by sa potom podela všetka tá byrokracia,ktorá tomu vládne dnes??

    #955
    Mata Harri
    Účastník (Participant)

    @Marián Švirloch wrote:

    Ale kde by sa potom podela všetka tá byrokracia,ktorá tomu vládne dnes??

    Kontrolovala by, či všetky doklady o zaplatení sú v poriadku.
    napr. na doklade o ošetrení nie je správne vyjadrený čas: je napísané – príchod 8.20 a odchod 8. 45. V tom je i čas vyzlečenia a oblečenia, čiže vyšetrenie netrvalo čistých 25 min, to poisťovňa škrtne a nepreplatí. 😆 Na potvrdení v lekárni nie je vyznačený čas začiatku operácie a ukončenia, z toho vyplýva, že doklad je falošný, navyše na krabičkách s liekmi nie je vyznačené číslo účtu, takže je to jasný podvh. Myslím, že ide o pokus o vymáhanie finančných prostriedkov na falšované doklady, a to je pokuta 3000 sk. =D> 😆 😮 😮

    #956
    Marian Svirloch
    Účastník (Participant)

    Ano, čosi podobné ale už nie je fikcia lebo tento scenár je pravdepodobný…len myslim,že by im to vydržalo po prvé facky a sprosté slová.. 😆

    #957
    imported_Rudolf Zajac
    Účastník (Participant)

    Diskusia uhla smerom ku kontrole pacientom. Chceme tak isto ako v belgicku, aby pacien t dostal odpis faktury za vykony, ktore s nim poskytovateľ robil. Ale späť k manažmentu. Poisťovňa ma uzavrete zmluvy s viacerymi poskytovateľmi a tam medzi nimi ma paciuent slobodnu voľbu. Ale napriklad o akutnej staroslivosti spolurozhodne poistovna do 12 hodin / tak je to v novych zakonoch/ a nie ako teraz po 2 mesiaocchj ked vyskrtva vykony a neplati. To nie je manažment pacienta?

    #958
    Mata Harri
    Účastník (Participant)

    @Rudolf Zajac wrote:

    Ale napriklad o akutnej staroslivosti spolurozhodne poistovna do 12 hodin / tak je to v novych zakonoch/ a nie ako teraz po 2 mesiaocchj ked vyskrtva vykony a neplati. To nie je manažment pacienta?

    Čo to znamená ? Poisťovák bude vyšetrovať pacientov na urgentnom príjme? 😮
    A čo ak pacient sa stane akútnym náhle v nemocnici?
    Niekedy pri akútnom stave sú poriadne fofry. Poisťovák bude pomáhať, alebo prekážať? Na JIS nieto času ani na spolurozhodovanie prednostom. Ide o sekundy a minúty.

    #959
    imported_Rudolf Zajac
    Účastník (Participant)

    Ked nie je cas na minuty tak sa to da do 12 hod. verifikovat. A co ked budu angazovani poistovnami lekari? Napriklad aj aristi?

    #960
    Marian Svirloch
    Účastník (Participant)

    Toto su uz podrobnosti,hoci cely zivot je sled podrobností.Slo mi len o to,aby na trhu poskytovatelov nerobili toho najmudrejsieho poistovne-ktore na to nikdy nebudu mat schopnosti- za peniaze poistencov,ale aby sa pacient naucil a bol schopny zorientovat sa sam.Toto je myslim liberalizmus a uplatnovanie trhovych mechanizmov.Nakupovanie sluzieb poistovnami s trhom vela spolocne nema a este raz zdoraznujem: vytvori korupcne prostredie,ktore bude velmi tazko zmenit.

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 1 až 15 (z celkového počtu 17 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.
Navigate