Lege artis

This topic contains 12 replies, has 7 voices, and was last updated by  MUDr. Denisa Mitanova 7 years, 2 months ago.

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Posts
  • #404

    Takuto definiciu „postup lege artis“ navrhujeme do novely
    „“““““““““““““““““““““““““““““““““““““““““““““““““““““““““““““““““““““
    Zdravotna starostlivost je poskytnuta lege artis, ak prislusny zdravotnicky pracovnik (§ 27 zakona c.578/2004 Z. z.), pri poskytovani zdravotnej starostlivosti, bezodkladne vykona u osoby vsetky potrebne zdravotne vykony veduce k zabezpeceniu :
    – ucinneho preventivneho postupu,
    – co najskorsieho urcenia spravnej choroby
    – vcasnej, kauzalnej a ucinnej liecby,
    pricom zvoleny postup poskytovatela musi zohladnovat system kvality (§9,§79 ods.1 pism.s, zakona c.578/2004 Z.z.)
    a musi byt v sulade s prijatymi odbornymi, pravnymi a etickymi normami medicinskej vedy,
    s cielom : uzdravenia osoby, alebo zlepsenia stavu, alebo zlepsenia prognozy choroby.

    #3800

    Anton Hanusin
    Participant

    Ak budú prijaté odborné a etické normy medicínskej vedy, dá sa súhlasiť.

    Som rád, že sa v definícii objavuje slovo kauzálna

    #3801

    Dr. Sorge
    Participant

    Už len také finančné limity stavajú lekára do neetického konfliktu medzi existenčným záujmom a záujmom pacienta

    #3802

    radovan
    Participant

    Ak tie normy budú ušité na našu peňaženku tak dobre…

    #3803

    Laco
    Participant

    @Rudolf Zajac wrote:

    Takuto definiciu „postup lege artis“ navrhujeme do novely
    „“““““““““““““““““““““““““““““““““““““““““““““““““““““““““““““““““““““
    Zdravotna starostlivost je poskytnuta lege artis, ak prislusny zdravotnicky pracovnik (§ 27 zakona c.578/2004 Z. z.), pri poskytovani zdravotnej starostlivosti, bezodkladne vykona u osoby vsetky potrebne zdravotne vykony veduce k zabezpeceniu :
    – ucinneho preventivneho postupu,
    – co najskorsieho urcenia spravnej choroby
    – vcasnej, kauzalnej a ucinnej liecby,
    pricom zvoleny postup poskytovatela musi zohladnovat system kvality (§9,§79 ods.1 pism.s, zakona c.578/2004 Z.z.)
    a musi byt v sulade s prijatymi odbornymi, pravnymi a etickymi normami medicinskej vedy,
    s cielom : uzdravenia osoby, alebo zlepsenia stavu, alebo zlepsenia prognozy choroby.

    uz len za bod – podla „- ucinneho preventivneho postupu, “ mozu lekara zavriet, napr.gynekolog odoberie ster, patolog nema limit, tak neurobi skrining, ale podla „- co najskorsieho urcenia spravnej choroby“ porusil lege artis 😆
    Pokial RZ nevyriesi uhradu za PZS, tak sa to neda dodrzat, tato definicia je odtrhnuta od zivota. Preto by som doplnil :

    za predpokladu ze za poskytnutovanie zdravotnej starostlivosti je nepretrzite poskytovana uhrada prislusnou zdravotnou poistovnou v plnej vyske podla platneho zakona..

    Takto su vytvorene vsetky prepoklady aby pacient bol osetreny lege artis a nad lekarom nevisel damoklov mec ze ho zatvoria ak nebude konat podla definicie RZ.
    Filozofia je taka, aby okrem zivot ohrozujucich…ak nema PZS zaplatene, nemusel vykonat lekarsky ukon lege artis.

    #3804

    Nuz teda, lege artis financovania, alebo miesame jablka a hrusky?

    #3805

    Laco
    Participant

    @Rudolf Zajac wrote:

    Nuz teda, lege artis financovania, alebo miesame jablka a hrusky?

    asi spadol z hrusky ked si mysli ze lege artis je mozne bez penazi. co k tomu dodat. uhradu SVaLZov vyriesit nevie, ale naroky ma.

    #11593

    @mikulas novota wrote:

    Rozdelenie a cenník výkonov
    Poskytovalelia by mali selektovať výkony z hľadiska cieľov na:
    1/ konjunkčné úkony spadajúce do rozsahu ZS podľa §2 zákona 576/2004 Z.z. o ZS, podliehajúce spoplatneniu ZP,
    2/ disjunkčné úkony nespadajúce do rozsahu ZS, ktoré §2 zákona o ZS vylučuje, podliehajúce priamej úhrade pacienta a nepodliehajúce spoplatneniu ZP, čo je asi 90% terajších repro-škodlivých úkonov nezákonne uhrádzaných v rámci ZS.
    Cenník výkonov DS by po ich rozdelení mali tvoriť poskytovatelia, podľa svojich možnosti a kvalít, ostatné ocenenie výkonov spadajúcich do rozsahu ZS, by mali zostať konsenzom dohody so ZP.

    Stačí dodržať spojku „a“ v uvedenom zákone, potom cca 90% úkonov by podliehalo tržným cenám a priamej úhrade pacienta, keďže svojim charakterom nespadajú do rozsahu konjunkcie cieľov ZS ale charakterom sú disjunkciou cieľov, ktoré ich z rozsahu ZS vylučujú.
    Presnejšia selekcia úkonov na ZS a DS neporuší zákon ani ústavu SR, skôr naopak.

    Doteraz všetci ministri zdravotníctva porušili uvedený zákon vydaním vestníka o liekoch podliehajúcich spoplatneniu ZP, kde bezbreho neodborne zaradili aj úkony či lieky, spôsobujúce disjunkciu zákonom stanovených cieľov ZS v rozpore s uvedeným zákonom, čo v postavení ministra možno charakterizovať za genocídu a nerešpektovanie uvedeného zákona za trestný čin.
    …tiež by si mali zopakovať stredoškolskú matematickú logiku pojmov, kde „a“ znamená konjunkciu, „alebo“ znamená disjunkciu (množiny úkonov či liekov), lebo v uvedenom zákone je „a“.

    O zodpovednosti:
    Každý repro-schopný pacient by si mal uvedomiť, či uplatní:
    a) repro-skodlivé aplikácie disjunkcie cieľov zdravotnej starostlivosti (ZS) v rozpore s ich konjunkciou vymedzených §2 zákona č.576/2004 Z.z., na úkor svojich budúcich detí, ktoré tiež budú chcieť byť zdravé, alebo
    b) zvolí inú zodpovednejšiu možnosť, prípadne sa im naučí predchádzať zdravšou životosprávou.

    Ak ich uplatní, tak nech svoj egoizmus uhradí z vlastného, nie z verejného, lebo to už nie je solidarita ale genocída.
    Existujú pro-budúce zákony o ktoré sa opieram:
    – konjunkcia cieľov ZS podľa §2 zákona č.576/2004 Z.z.,
    – konjunkcia prospechu aplikácii biológie a biomedicíny, podľa preambuly Dohovoru o ochrane ľudských práv a dôstojnosti človeka v súvislosti s aplikáciou biológie a biomedicíny: Pokrok v biológii a medicíne by sa mal využívať na prospech súčasných a budúcich generácií,
    http://www.radaeuropy.sk/?1221
    – podľa čl.15 ods.1 ústavy SR: Ľudský život je hodný ochrany už pred narodením,
    http://www.eeagrants.sk/8578/druha-hlava.php
    – podľa prvej vety čl.40 ústavy SR: Každý má právo na ochranu zdravia (pojmom „každý“ ústava nerozlišuje terajšiu generáciu od budúcich, pojmom „zdravia“ ústava nerozlišuje či ide o zdravie reprodukčné alebo nereprodukčné, či ide len o zdravie ega človeka a jeho imunity alebo aj o zdravie jeho génov, reprodukčnej imunity a ich pamäte, ktoré zdravie ľudského ega podmieňujú),
    Cieľom uvedených zákonov je aj predchádzať chorobám zdravým spôsobom života, pri ochrane zdravia vplývať na našu zodpovednosť voči dedeným vlastnostiam s vedomím zodpovednosti voči zdraviu budúcich generácií.

    …ministri zdravotníctva by mali uvedenej zodpovednosti ponechať priestor, selektovať úkony a lieky z hľadiska ich repro-účinkov v zmysle §2 zákona 576/2004 Z.z. o ZS a nerobiť z lekárov otrokov a nástroje genocídy.

    #10983

    depiero
    Participant

    @mikulas novota wrote:

    Rozdelenie a cenník výkonov
    Poskytovalelia by mali selektovať výkony z hľadiska cieľov na:
    1/ konjunkčné úkony spadajúce do rozsahu ZS podľa §2 zákona 576/2004 Z.z. o ZS, podliehajúce spoplatneniu ZP,
    2/ disjunkčné úkony nespadajúce do rozsahu ZS, ktoré §2 zákona o ZS vylučuje, podliehajúce priamej úhrade pacienta a nepodliehajúce spoplatneniu ZP, čo je asi 90% terajších repro-škodlivých úkonov nezákonne uhrádzaných v rámci ZS.
    Cenník výkonov DS by po ich rozdelení mali tvoriť poskytovatelia, podľa svojich možnosti a kvalít, ostatné ocenenie výkonov spadajúcich do rozsahu ZS, by mali zostať konsenzom dohody so ZP.

    Stačí dodržať spojku „a“ v uvedenom zákone, potom cca 90% úkonov by podliehalo tržným cenám a priamej úhrade pacienta, keďže svojim charakterom nespadajú do rozsahu konjunkcie cieľov ZS ale charakterom sú disjunkciou cieľov, ktoré ich z rozsahu ZS vylučujú.
    Presnejšia selekcia úkonov na ZS a DS neporuší zákon ani ústavu SR, skôr naopak.

    Doteraz všetci ministri zdravotníctva porušili uvedený zákon vydaním vestníka o liekoch podliehajúcich spoplatneniu ZP, kde bezbreho neodborne zaradili aj úkony či lieky, spôsobujúce disjunkciu zákonom stanovených cieľov ZS v rozpore s uvedeným zákonom, čo v postavení ministra možno charakterizovať za genocídu a nerešpektovanie uvedeného zákona za trestný čin.
    …tiež by si mali zopakovať stredoškolskú matematickú logiku pojmov, kde „a“ znamená konjunkciu, „alebo“ znamená disjunkciu (množiny úkonov či liekov), lebo v uvedenom zákone je „a“.

    O zodpovednosti:
    Každý repro-schopný pacient by si mal uvedomiť, či uplatní:
    a) repro-skodlivé aplikácie disjunkcie cieľov zdravotnej starostlivosti (ZS) v rozpore s ich konjunkciou vymedzených §2 zákona č.576/2004 Z.z., na úkor svojich budúcich detí, ktoré tiež budú chcieť byť zdravé, alebo
    b) zvolí inú zodpovednejšiu možnosť, prípadne sa im naučí predchádzať zdravšou životosprávou.

    Ak ich uplatní, tak nech svoj egoizmus uhradí z vlastného, nie z verejného, lebo to už nie je solidarita ale genocída.
    Existujú pro-budúce zákony o ktoré sa opieram:
    – konjunkcia cieľov ZS podľa §2 zákona č.576/2004 Z.z.,
    – konjunkcia prospechu aplikácii biológie a biomedicíny, podľa preambuly Dohovoru o ochrane ľudských práv a dôstojnosti človeka v súvislosti s aplikáciou biológie a biomedicíny: Pokrok v biológii a medicíne by sa mal využívať na prospech súčasných a budúcich generácií,
    http://www.radaeuropy.sk/?1221
    – podľa čl.15 ods.1 ústavy SR: Ľudský život je hodný ochrany už pred narodením,
    http://www.eeagrants.sk/8578/druha-hlava.php
    – podľa prvej vety čl.40 ústavy SR: Každý má právo na ochranu zdravia (pojmom „každý“ ústava nerozlišuje terajšiu generáciu od budúcich, pojmom „zdravia“ ústava nerozlišuje či ide o zdravie reprodukčné alebo nereprodukčné, či ide len o zdravie ega človeka a jeho imunity alebo aj o zdravie jeho génov, reprodukčnej imunity a ich pamäte, ktoré zdravie ľudského ega podmieňujú),
    Cieľom uvedených zákonov je aj predchádzať chorobám zdravým spôsobom života, pri ochrane zdravia vplývať na našu zodpovednosť voči dedeným vlastnostiam s vedomím zodpovednosti voči zdraviu budúcich generácií.

    …ministri zdravotníctva by mali uvedenej zodpovednosti ponechať priestor, selektovať úkony a lieky z hľadiska ich repro-účinkov v zmysle §2 zákona 576/2004 Z.z. o ZS a nerobiť z lekárov otrokov a nástroje genocídy.

    #10751

    depiero
    Participant

    @mikulas novota wrote:

    Rozdelenie a cenník výkonov
    Poskytovalelia by mali selektovať výkony z hľadiska cieľov na:
    1/ konjunkčné úkony spadajúce do rozsahu ZS podľa §2 zákona 576/2004 Z.z. o ZS, podliehajúce spoplatneniu ZP,
    2/ disjunkčné úkony nespadajúce do rozsahu ZS, ktoré §2 zákona o ZS vylučuje, podliehajúce priamej úhrade pacienta a nepodliehajúce spoplatneniu ZP, čo je asi 90% terajších repro-škodlivých úkonov nezákonne uhrádzaných v rámci ZS.
    Cenník výkonov DS by po ich rozdelení mali tvoriť poskytovatelia, podľa svojich možnosti a kvalít, ostatné ocenenie výkonov spadajúcich do rozsahu ZS, by mali zostať konsenzom dohody so ZP.

    Stačí dodržať spojku „a“ v uvedenom zákone, potom cca 90% úkonov by podliehalo tržným cenám a priamej úhrade pacienta, keďže svojim charakterom nespadajú do rozsahu konjunkcie cieľov ZS ale charakterom sú disjunkciou cieľov, ktoré ich z rozsahu ZS vylučujú.
    Presnejšia selekcia úkonov na ZS a DS neporuší zákon ani ústavu SR, skôr naopak.

    Doteraz všetci ministri zdravotníctva porušili uvedený zákon vydaním vestníka o liekoch podliehajúcich spoplatneniu ZP, kde bezbreho neodborne zaradili aj úkony či lieky, spôsobujúce disjunkciu zákonom stanovených cieľov ZS v rozpore s uvedeným zákonom, čo v postavení ministra možno charakterizovať za genocídu a nerešpektovanie uvedeného zákona za trestný čin.
    …tiež by si mali zopakovať stredoškolskú matematickú logiku pojmov, kde „a“ znamená konjunkciu, „alebo“ znamená disjunkciu (množiny úkonov či liekov), lebo v uvedenom zákone je „a“.

    O zodpovednosti:
    Každý repro-schopný pacient by si mal uvedomiť, či uplatní:
    a) repro-skodlivé aplikácie disjunkcie cieľov zdravotnej starostlivosti (ZS) v rozpore s ich konjunkciou vymedzených §2 zákona č.576/2004 Z.z., na úkor svojich budúcich detí, ktoré tiež budú chcieť byť zdravé, alebo
    b) zvolí inú zodpovednejšiu možnosť, prípadne sa im naučí predchádzať zdravšou životosprávou.

    Ak ich uplatní, tak nech svoj egoizmus uhradí z vlastného, nie z verejného, lebo to už nie je solidarita ale genocída.
    Existujú pro-budúce zákony o ktoré sa opieram:
    – konjunkcia cieľov ZS podľa §2 zákona č.576/2004 Z.z.,
    – konjunkcia prospechu aplikácii biológie a biomedicíny, podľa preambuly Dohovoru o ochrane ľudských práv a dôstojnosti človeka v súvislosti s aplikáciou biológie a biomedicíny: Pokrok v biológii a medicíne by sa mal využívať na prospech súčasných a budúcich generácií,
    http://www.radaeuropy.sk/?1221
    – podľa čl.15 ods.1 ústavy SR: Ľudský život je hodný ochrany už pred narodením,
    http://www.eeagrants.sk/8578/druha-hlava.php
    – podľa prvej vety čl.40 ústavy SR: Každý má právo na ochranu zdravia (pojmom „každý“ ústava nerozlišuje terajšiu generáciu od budúcich, pojmom „zdravia“ ústava nerozlišuje či ide o zdravie reprodukčné alebo nereprodukčné, či ide len o zdravie ega človeka a jeho imunity alebo aj o zdravie jeho génov, reprodukčnej imunity a ich pamäte, ktoré zdravie ľudského ega podmieňujú),
    Cieľom uvedených zákonov je aj predchádzať chorobám zdravým spôsobom života, pri ochrane zdravia vplývať na našu zodpovednosť voči dedeným vlastnostiam s vedomím zodpovednosti voči zdraviu budúcich generácií.

    …ministri zdravotníctva by mali uvedenej zodpovednosti ponechať priestor, selektovať úkony a lieky z hľadiska ich repro-účinkov v zmysle §2 zákona 576/2004 Z.z. o ZS a nerobiť z lekárov otrokov a nástroje genocídy.

    #11592

    @mikulas novota wrote:

    @mikulas novota wrote:

    Rozdelenie a cenník výkonov
    Poskytovalelia by mali selektovať výkony z hľadiska cieľov na:
    1/ konjunkčné úkony spadajúce do rozsahu ZS podľa §2 zákona 576/2004 Z.z. o ZS, podliehajúce spoplatneniu ZP,
    2/ disjunkčné úkony nespadajúce do rozsahu ZS, ktoré §2 zákona o ZS vylučuje, podliehajúce priamej úhrade pacienta a nepodliehajúce spoplatneniu ZP, čo je asi 90% terajších repro-škodlivých úkonov nezákonne uhrádzaných v rámci ZS.
    Cenník výkonov DS by po ich rozdelení mali tvoriť poskytovatelia, podľa svojich možnosti a kvalít, ostatné ocenenie výkonov spadajúcich do rozsahu ZS, by mali zostať konsenzom dohody so ZP.

    Stačí dodržať spojku „a“ v uvedenom zákone, potom cca 90% úkonov by podliehalo tržným cenám a priamej úhrade pacienta, keďže svojim charakterom nespadajú do rozsahu konjunkcie cieľov ZS ale charakterom sú disjunkciou cieľov, ktoré ich z rozsahu ZS vylučujú.
    Presnejšia selekcia úkonov na ZS a DS neporuší zákon ani ústavu SR, skôr naopak.

    Doteraz všetci ministri zdravotníctva porušili uvedený zákon vydaním vestníka o liekoch podliehajúcich spoplatneniu ZP, kde bezbreho neodborne zaradili aj úkony či lieky, spôsobujúce disjunkciu zákonom stanovených cieľov ZS v rozpore s uvedeným zákonom, čo v postavení ministra možno charakterizovať za genocídu a nerešpektovanie uvedeného zákona za trestný čin.
    …tiež by si mali zopakovať stredoškolskú matematickú logiku pojmov, kde „a“ znamená konjunkciu, „alebo“ znamená disjunkciu (množiny úkonov či liekov), lebo v uvedenom zákone je „a“.

    O zodpovednosti:
    Každý repro-schopný pacient by si mal uvedomiť, či uplatní:
    a) repro-skodlivé aplikácie disjunkcie cieľov zdravotnej starostlivosti (ZS) v rozpore s ich konjunkciou vymedzených §2 zákona č.576/2004 Z.z., na úkor svojich budúcich detí, ktoré tiež budú chcieť byť zdravé, alebo
    b) zvolí inú zodpovednejšiu možnosť, prípadne sa im naučí predchádzať zdravšou životosprávou.

    Ak ich uplatní, tak nech svoj egoizmus uhradí z vlastného, nie z verejného, lebo to už nie je solidarita ale genocída.
    Existujú pro-budúce zákony o ktoré sa opieram:
    – konjunkcia cieľov ZS podľa §2 zákona č.576/2004 Z.z.,
    – konjunkcia prospechu aplikácii biológie a biomedicíny, podľa preambuly Dohovoru o ochrane ľudských práv a dôstojnosti človeka v súvislosti s aplikáciou biológie a biomedicíny: Pokrok v biológii a medicíne by sa mal využívať na prospech súčasných a budúcich generácií,
    http://www.radaeuropy.sk/?1221
    – podľa čl.15 ods.1 ústavy SR: Ľudský život je hodný ochrany už pred narodením,
    http://www.eeagrants.sk/8578/druha-hlava.php
    – podľa prvej vety čl.40 ústavy SR: Každý má právo na ochranu zdravia (pojmom „každý“ ústava nerozlišuje terajšiu generáciu od budúcich, pojmom „zdravia“ ústava nerozlišuje či ide o zdravie reprodukčné alebo nereprodukčné, či ide len o zdravie ega človeka a jeho imunity alebo aj o zdravie jeho génov, reprodukčnej imunity a ich pamäte, ktoré zdravie ľudského ega podmieňujú),
    Cieľom uvedených zákonov je aj predchádzať chorobám zdravým spôsobom života, pri ochrane zdravia vplývať na našu zodpovednosť voči dedeným vlastnostiam s vedomím zodpovednosti voči zdraviu budúcich generácií.

    …ministri zdravotníctva by mali uvedenej zodpovednosti ponechať priestor, selektovať úkony a lieky z hľadiska ich repro-účinkov v zmysle §2 zákona 576/2004 Z.z. o ZS a nerobiť z lekárov otrokov a nástroje genocídy.

    V praxi…
    Po mravnostnom zlyhaní pacienta a vzájomnom konsenze, stačí zaradiť do úkonu nejaké imunosupresíva alebo inú disjunkciu, čím preradím úkon s príslušným liekom zo ZS do DS a nemusím čakať na úhradu od ZP a nebudem závislý na limitoch ZP, ale môžem vystaviť doklad k pacientovej úhrade v rámci DS podľa vlastného cenníka.
    Treba prerobiť ministerské „vestníky genocídy“ na „vestníky o zodpovednosti“ a šlo by to…

    #10982

    depiero
    Participant

    @mikulas novota wrote:

    @mikulas novota wrote:

    Rozdelenie a cenník výkonov
    Poskytovalelia by mali selektovať výkony z hľadiska cieľov na:
    1/ konjunkčné úkony spadajúce do rozsahu ZS podľa §2 zákona 576/2004 Z.z. o ZS, podliehajúce spoplatneniu ZP,
    2/ disjunkčné úkony nespadajúce do rozsahu ZS, ktoré §2 zákona o ZS vylučuje, podliehajúce priamej úhrade pacienta a nepodliehajúce spoplatneniu ZP, čo je asi 90% terajších repro-škodlivých úkonov nezákonne uhrádzaných v rámci ZS.
    Cenník výkonov DS by po ich rozdelení mali tvoriť poskytovatelia, podľa svojich možnosti a kvalít, ostatné ocenenie výkonov spadajúcich do rozsahu ZS, by mali zostať konsenzom dohody so ZP.

    Stačí dodržať spojku „a“ v uvedenom zákone, potom cca 90% úkonov by podliehalo tržným cenám a priamej úhrade pacienta, keďže svojim charakterom nespadajú do rozsahu konjunkcie cieľov ZS ale charakterom sú disjunkciou cieľov, ktoré ich z rozsahu ZS vylučujú.
    Presnejšia selekcia úkonov na ZS a DS neporuší zákon ani ústavu SR, skôr naopak.

    Doteraz všetci ministri zdravotníctva porušili uvedený zákon vydaním vestníka o liekoch podliehajúcich spoplatneniu ZP, kde bezbreho neodborne zaradili aj úkony či lieky, spôsobujúce disjunkciu zákonom stanovených cieľov ZS v rozpore s uvedeným zákonom, čo v postavení ministra možno charakterizovať za genocídu a nerešpektovanie uvedeného zákona za trestný čin.
    …tiež by si mali zopakovať stredoškolskú matematickú logiku pojmov, kde „a“ znamená konjunkciu, „alebo“ znamená disjunkciu (množiny úkonov či liekov), lebo v uvedenom zákone je „a“.

    O zodpovednosti:
    Každý repro-schopný pacient by si mal uvedomiť, či uplatní:
    a) repro-skodlivé aplikácie disjunkcie cieľov zdravotnej starostlivosti (ZS) v rozpore s ich konjunkciou vymedzených §2 zákona č.576/2004 Z.z., na úkor svojich budúcich detí, ktoré tiež budú chcieť byť zdravé, alebo
    b) zvolí inú zodpovednejšiu možnosť, prípadne sa im naučí predchádzať zdravšou životosprávou.

    Ak ich uplatní, tak nech svoj egoizmus uhradí z vlastného, nie z verejného, lebo to už nie je solidarita ale genocída.
    Existujú pro-budúce zákony o ktoré sa opieram:
    – konjunkcia cieľov ZS podľa §2 zákona č.576/2004 Z.z.,
    – konjunkcia prospechu aplikácii biológie a biomedicíny, podľa preambuly Dohovoru o ochrane ľudských práv a dôstojnosti človeka v súvislosti s aplikáciou biológie a biomedicíny: Pokrok v biológii a medicíne by sa mal využívať na prospech súčasných a budúcich generácií,
    http://www.radaeuropy.sk/?1221
    – podľa čl.15 ods.1 ústavy SR: Ľudský život je hodný ochrany už pred narodením,
    http://www.eeagrants.sk/8578/druha-hlava.php
    – podľa prvej vety čl.40 ústavy SR: Každý má právo na ochranu zdravia (pojmom „každý“ ústava nerozlišuje terajšiu generáciu od budúcich, pojmom „zdravia“ ústava nerozlišuje či ide o zdravie reprodukčné alebo nereprodukčné, či ide len o zdravie ega človeka a jeho imunity alebo aj o zdravie jeho génov, reprodukčnej imunity a ich pamäte, ktoré zdravie ľudského ega podmieňujú),
    Cieľom uvedených zákonov je aj predchádzať chorobám zdravým spôsobom života, pri ochrane zdravia vplývať na našu zodpovednosť voči dedeným vlastnostiam s vedomím zodpovednosti voči zdraviu budúcich generácií.

    …ministri zdravotníctva by mali uvedenej zodpovednosti ponechať priestor, selektovať úkony a lieky z hľadiska ich repro-účinkov v zmysle §2 zákona 576/2004 Z.z. o ZS a nerobiť z lekárov otrokov a nástroje genocídy.

    V praxi…
    Po mravnostnom zlyhaní pacienta a vzájomnom konsenze, stačí zaradiť do úkonu nejaké imunosupresíva alebo inú disjunkciu, čím preradím úkon s príslušným liekom zo ZS do DS a nemusím čakať na úhradu od ZP a nebudem závislý na limitoch ZP, ale môžem vystaviť doklad k pacientovej úhrade v rámci DS podľa vlastného cenníka.
    Treba prerobiť ministerské „vestníky genocídy“ na „vestníky o zodpovednosti“ a šlo by to…

    #10750

    depiero
    Participant

    @mikulas novota wrote:

    @mikulas novota wrote:

    Rozdelenie a cenník výkonov
    Poskytovalelia by mali selektovať výkony z hľadiska cieľov na:
    1/ konjunkčné úkony spadajúce do rozsahu ZS podľa §2 zákona 576/2004 Z.z. o ZS, podliehajúce spoplatneniu ZP,
    2/ disjunkčné úkony nespadajúce do rozsahu ZS, ktoré §2 zákona o ZS vylučuje, podliehajúce priamej úhrade pacienta a nepodliehajúce spoplatneniu ZP, čo je asi 90% terajších repro-škodlivých úkonov nezákonne uhrádzaných v rámci ZS.
    Cenník výkonov DS by po ich rozdelení mali tvoriť poskytovatelia, podľa svojich možnosti a kvalít, ostatné ocenenie výkonov spadajúcich do rozsahu ZS, by mali zostať konsenzom dohody so ZP.

    Stačí dodržať spojku „a“ v uvedenom zákone, potom cca 90% úkonov by podliehalo tržným cenám a priamej úhrade pacienta, keďže svojim charakterom nespadajú do rozsahu konjunkcie cieľov ZS ale charakterom sú disjunkciou cieľov, ktoré ich z rozsahu ZS vylučujú.
    Presnejšia selekcia úkonov na ZS a DS neporuší zákon ani ústavu SR, skôr naopak.

    Doteraz všetci ministri zdravotníctva porušili uvedený zákon vydaním vestníka o liekoch podliehajúcich spoplatneniu ZP, kde bezbreho neodborne zaradili aj úkony či lieky, spôsobujúce disjunkciu zákonom stanovených cieľov ZS v rozpore s uvedeným zákonom, čo v postavení ministra možno charakterizovať za genocídu a nerešpektovanie uvedeného zákona za trestný čin.
    …tiež by si mali zopakovať stredoškolskú matematickú logiku pojmov, kde „a“ znamená konjunkciu, „alebo“ znamená disjunkciu (množiny úkonov či liekov), lebo v uvedenom zákone je „a“.

    O zodpovednosti:
    Každý repro-schopný pacient by si mal uvedomiť, či uplatní:
    a) repro-skodlivé aplikácie disjunkcie cieľov zdravotnej starostlivosti (ZS) v rozpore s ich konjunkciou vymedzených §2 zákona č.576/2004 Z.z., na úkor svojich budúcich detí, ktoré tiež budú chcieť byť zdravé, alebo
    b) zvolí inú zodpovednejšiu možnosť, prípadne sa im naučí predchádzať zdravšou životosprávou.

    Ak ich uplatní, tak nech svoj egoizmus uhradí z vlastného, nie z verejného, lebo to už nie je solidarita ale genocída.
    Existujú pro-budúce zákony o ktoré sa opieram:
    – konjunkcia cieľov ZS podľa §2 zákona č.576/2004 Z.z.,
    – konjunkcia prospechu aplikácii biológie a biomedicíny, podľa preambuly Dohovoru o ochrane ľudských práv a dôstojnosti človeka v súvislosti s aplikáciou biológie a biomedicíny: Pokrok v biológii a medicíne by sa mal využívať na prospech súčasných a budúcich generácií,
    http://www.radaeuropy.sk/?1221
    – podľa čl.15 ods.1 ústavy SR: Ľudský život je hodný ochrany už pred narodením,
    http://www.eeagrants.sk/8578/druha-hlava.php
    – podľa prvej vety čl.40 ústavy SR: Každý má právo na ochranu zdravia (pojmom „každý“ ústava nerozlišuje terajšiu generáciu od budúcich, pojmom „zdravia“ ústava nerozlišuje či ide o zdravie reprodukčné alebo nereprodukčné, či ide len o zdravie ega človeka a jeho imunity alebo aj o zdravie jeho génov, reprodukčnej imunity a ich pamäte, ktoré zdravie ľudského ega podmieňujú),
    Cieľom uvedených zákonov je aj predchádzať chorobám zdravým spôsobom života, pri ochrane zdravia vplývať na našu zodpovednosť voči dedeným vlastnostiam s vedomím zodpovednosti voči zdraviu budúcich generácií.

    …ministri zdravotníctva by mali uvedenej zodpovednosti ponechať priestor, selektovať úkony a lieky z hľadiska ich repro-účinkov v zmysle §2 zákona 576/2004 Z.z. o ZS a nerobiť z lekárov otrokov a nástroje genocídy.

    V praxi…
    Po mravnostnom zlyhaní pacienta a vzájomnom konsenze, stačí zaradiť do úkonu nejaké imunosupresíva alebo inú disjunkciu, čím preradím úkon s príslušným liekom zo ZS do DS a nemusím čakať na úhradu od ZP a nebudem závislý na limitoch ZP, ale môžem vystaviť doklad k pacientovej úhrade v rámci DS podľa vlastného cenníka.
    Treba prerobiť ministerské „vestníky genocídy“ na „vestníky o zodpovednosti“ a šlo by to…

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Navigate