Indikátory kvality na stránke MZ

O nás Diskusné Fóra Všeobecne o zdravotníctve Indikátory kvality na stránke MZ

Zobrazuje sa 12 príspevkov - 1 až 12 (z celkového počtu 12 )
  • Autor
    Príspevky
  • #373
    Mata Harri
    Účastník (Participant)

    V skupine indikátorov pre všeobecnú starostlivosť :
    Dostupnosť sa hodnotí pomerom pacientov, ktorí nenavštívili lekára, pretože im nevyhovovali ordinačné hodiny…
    Poznámky
    – v tomto pomere nie je uvedený menovateľ,
    – ako sa nespokojní pacienti identifikujú? (mne vyhovujú hodiny medzi 22.00 – 24.00)?

    V texte o hodnotení podľa počtu sťažností, by som spresnila – oprávnených sťažností

    Indikátory výsledkov zdrav. starostlivosti – dobrý je ten o preventívnych prehliadkách.
    Ostatné majú viac príčin, predovšetkým zo strany pacienta, poskytovateľ sa mohol vymeniť – nie sú korektné.

    Lekár nemôže byť zodpovedný za počet fajčiaropv, alkoholikov, narkomanov, ale je zodpovedný za osvetu, výchovu .

    Zaujal ma indikátor – pomer počtu gravidných osemnáctiek k počtu gravidných – to je hodnotené pozitívne, alebo má lekár povinnosť inštalovať pás cudnosti? 😆

    Pri hodnotení % predpísaných generík by som upresnila hodnotenie na každú ATC skupinu.

    Pri screeningu, alebo očkovaní proti chrípke treba rátať s tým, že pacient nepríde. Tam treba prirátať počet predvolaní k vyšetreniu či očkovaniu.

    U špecializovanej starostlivosti je otázna odporúčaná doba vyšetrenia. Jednak, keď je veľa pacientov, treba sa ponáhľať, aby boli vyšetrení všetci, jednak pri zachovaní dĺžky doby vyšetrení i pracovnej doby, bodové hodnotenie ambulanciu neuživí.

    Pri ústavnej starostlivosti
    Indikátor :
    Počet pacientov ambulantne vyšetrených špecialistom poskytovateľa do 14 dní od prvého kontaktu poskytovateľa na základe odporučenia iného poskytovateľa vyjadrených percentom všetkých pacientov odporučených iným poskytovateľom..
    Rozumie tomu niekto? Ja nie. 🙁

    Pri perioperačnej mortalite je treba upresniť hodnotenie, resp. úmrtie pacientov preložených z iných zariadení je treba prirátať vysielajúcemu zariadeniu. Moja dlhodobá skúsenosť je, že pacientov prekladajú neskoro.
    Vcelku indikátory pre ústavnú starostlivosť zvýhodňujú zariadenia, ktoré robia jednoduchšie výkony. Predsa mortalita pri totálnej resekcii pankreasu a duodena je vyššia ako pri Bilroth II.

    Rovnako rehospitalizácie do 28 dní nezohľadňujú terminálne, pokročilé stavy, zaťažené polymorbiditou, kde pacienti prežívajú vďaka rehospitalizáciam. V odborne slabších zariadeniach zomrú hneď. Pri hodnotení tohto indikátora tie slabšie sú špičkové.

    Konkrétne pripomienky posielam mailom.

    #3302
    imported_Rudolf Zajac
    Účastník (Participant)

    Mail dosiel, dakujem, postupili sme ho dalej.
    Indikatory robime prvy krat, je tam vela veci, ktore treba premysliet, ale pre mna je dolezize, ze sme zacali.

    #3303
    Mata Harri
    Účastník (Participant)

    @Rudolf Zajac wrote:

    Mail dosiel, dakujem, postupili sme ho dalej.
    Indikatory robime prvy krat, je tam vela veci, ktore treba premysliet, ale pre mna je dolezize, ze sme zacali.

    A ja som rada, že sa všetko hýbe. Ale i tak ma zaujíma, či tie gravidné osemnástky sú pozitívnou vizitkou lekára, alebo príde o licenciu ?

    #3304
    imported_Rudolf Zajac
    Účastník (Participant)

    Na tie gravidne sa musime spytat Hlavacku.

    #3305
    rodan
    Účastník (Participant)

    Dať do indikátorov kvality mortalitu považujem za morbídny a kontraproduktívny ukazovateľ . Preženiem to: Ak by ho mal vojenský chirurg v oblasti pozemných operácií, tak by ho na tretí deň musel poľný súd dať zastreliť 😆
    Už som tu o tom písal, ale podstata zostáva: Ak zomrie pacient, tak lekár nedokázal úrtiu zabrániť. Ak by dokázal a neurobil to, tak nastupuje trestné stíhanie… a zas by bolo okrem neho postihnuté celé zdravotnícke zariadenie. A ak príčina úmrtia bola v nedostatočnom technickom vybavení, tak zas len trestné stíhanie za neposkytnutie účinnej pomoci (nezabezpečenie prevozu do zariadenia, ktoré technické prostriedky má). Takto sa to určite zvrhne na to, že zariadenia s menej schopným personálom bude už pri náznakmu možného exitu pacientov „lifrovať“ aj na veľké vzdialenosti…a ak tam pacient exituje možno aj kvôli zbytočnému prevozu, alebo jednoducho preto, že sa naozaj nedá pomôcť, bude postihnuté ono.
    Neviem ako komu, ale mne to pripadá nezmyselné.

    Sorry..ak sa nevyjadrujem lekárskym slangom….nie som lekár, som ekonóm.

    #3306
    Anton Hanusin
    Účastník (Participant)

    Dať do indikátorov kvality mortalitu považujem za morbídny a kontraproduktívny ukazovateľ .

    Opäť sa vrátim k svojej myšlienke: Ako indikátor kvality pri hodnotení perioperačnej mortality treba hodnotiť i priemerné vhodné skóre pri prijatí. Možno vztiahnuté na priemerné vhodné skóre všetkých pacientov. 30 dní je asi málo, malo by sa hodnotiť do prepustenia – dnes vieme pacientov zlyhávajúcich napr. i v dôsledku operačného výkonu držať pri živote i viac ako 30 dní, ale prepustenia sa dožiť nemusia.

    #3307
    Mata Harri
    Účastník (Participant)

    Vo svete sa indikátormi kvality zaoberajú desaťročia, názory na ich výber nie sú zjednotené. Indikátory mortality, reoperácie, rehospitalizácie sa používajú obmedzene, u štandardizovaných súborov. Sú predmetom skôr medicínskych štúdií. V nemocniciach sa kladie hlavný dôraz na bezpečnosť a komfort pacienta. A indikátory kvality tvoria aktivity, ktoré bezpečnosť a komfort pacienta zaisťujú. Sú to aktivity preventívne a organizačné. Dokazujúce, že sme vytvorili prostredie, z ktorého eliminujeme všetko, čo zvyšuje riziko poškodenia, že to máme pod kontrolou.

    #3308
    Anton Hanusin
    Účastník (Participant)

    Dá sa súhlasiť. Najlepším indikátorom kvality je záujem pacienta, dobrý chýr sa ústnym podaním šíri rýchlo.

    #3309
    rodan
    Účastník (Participant)

    @Anton Hanušín wrote:

    Dá sa súhlasiť. Najlepším indikátorom kvality je záujem pacienta, dobrý chýr sa ústnym podaním šíri rýchlo.

    Súhlasím….len ešte nájsť formu, ako dobrý alebo zlý chýr parametrizovať 😕

    #3310
    imported_Rudolf Zajac
    Účastník (Participant)

    MH púrispela svojimi pripomienkami, myslim ze v casti su zapracovane.
    Skuste sa vsetci tak trochu zamysliet a polozit nieco konzistentne na papier, potom uvidite co je kvalita.

    #3311
    radovan
    Účastník (Participant)

    Prečo sa vlastne nepoužili indikátory kvality, ktoré by nám perspektívne umožnili trocha sa porovnať aj so svetom ? napr. OECD Health Care Quality Indicators Project na stránke http://www.oecd.org/document/31/0,2340,en_2649_33729_2484127_1_1_1_1,00.html

    Je tam 21 indikátorov bezpečnosti zdravotníckeho zariadenia pre pacienta, medzi nimi napr. dekubitus, ventilátorové pneumónia, alebo zámena transfúzií či potransfúzne reakcie .. 🙂

    Nájdeme tam pre kardiovaskulárny systém 17 indikátorov typu: či má pacient ACEI, betablokátor, ASA, čas do trombolýzy atď…

    Tieto indikátory mi pripadajú oveľa dôležitejšie, ako napr. pomer generík ku originálom, čo je mimochodom indikátor, ktorý vôbec neindikuje racionálne vynakladanie finančných prostriedkov (za originál i jeho generikum má totiž platiť poisťovňa rovnako a rozdiel má byť v doplatku pacienta. Význam generika spočíva v tom, že jeho príchodom na trh sa znižuje aj cena originálu pre poisťovňu a teda verejné peniaze sa šetria automaticky, hoci ja naďalej predpisujem originál – ak si to pacient želá).

    #3312
    radovan
    Účastník (Participant)

    Takže k tej kvalite nemá nikto nič ??

Zobrazuje sa 12 príspevkov - 1 až 12 (z celkového počtu 12 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.
Navigate