O nás › Diskusné Fóra › Všeobecne o zdravotníctve › Triedenie
- This topic has 1 odpoveď, 1 hlas, and was last updated pred 18 years, 6 months by Mata Harri.
-
AutorPríspevky
-
3 februára, 2006 o 12:14 am #531Mata HarriÚčastník (Participant)
Rok sme triedili pacientov a kalkulovali náklady – na lôžkodeň, na dg, na pacienta. Rok sme poctivo kládli pacientov na čakacie listiny. Teraz sme pripravili podklady pre zmluvy s poisťovňami a som zvedavá, ako zareagujú.
Naše triedenie pre zmluvu je nasledovné.:
JIS – priemerné náklady na 1 pac sú od 40 – 100 tisíc Sk
Normál – priemerné náklady od 9 – 33 tisíc Sk
JAS – priemerné náklady od 2,2 do 7,5 tisíc SkJIS pacienti by mali byť preplatení bez obmedzení
Normálni pacienti – tam sa dá zmestiť do stanovenej úhrady
JAS – ponúkame objem 7944 pacientov za rok ( nadlimitní), kedy poisťovňa ušetrí 42 ,3 mil Sk oproti úhrade za hospitalizáciu. Vyriešia sa pacienti na čakačkách, vyriešia sa nadlimity. Naše ponúknuté ceny JAS by mali byť pre poisťovne atraktívne, sú v regióne najnižšie, možno i v rámci celého Slovenska. Naviac ponúkame vysokokvalifikované a skúsené tímy a v prípadoch komplikovaného priebehu, resp. patologického nálezu pri výkone, prechod v hospitalizáciu bez nároku na úhradu JAS.20 marca, 2006 o 11:34 pm #5351Mata HarriÚčastník (Participant)No, na stránke sa už o reforme veľa nehovorí, asi je každý zaskočený jej realizáciou. Ja tiež, ale čo už, treba sa s ňou začať pasovať.
Rok som sa venovala plánovanej ZS, dnes môžem predostrieť, o čo vlastne ide.:Všade vo svete zoznamy čakateľov na výkon sú racionálnym opatrením, ktoré zaručuje medicínsku i ekonomickú efektivitu výkonov, dostupnosť a spravodlivý prístup k pacientom. Regulujú expanziu výkonov, po ktorých nenasleduje riešenie pacienta, zabraňujú diskriminácii starších vekových skupín, potláčajú korupciu. Sú kontrolované vládnymi inštitúciami, odbornou i laickou verejnosťou.
Komisia ministrov zdravotníctva štátov EU vydala odporučenie R(99)21, v ktorom sú stanovené kritériá posudzovania výkonov a tvorby zoznamov čakateľov na výkon. Z hradiska urgentnosti potreby výkonu boli stanovené 4 prioritné kategorie:
urgentné
neodkladné
včasné
voliteľné
(Máme zoznam prioritných chorôb, nemáme kategórie priorít)Pravidlá tvorby zoznamov čakateľov by sa mali tvorit centrálne, po odborných analýzách, na základe celospolečenského konsenzu:
musia byť v súlade s právami pacientov
nesmú diskriminovať žiadnu vekovú skupinu, pohlavie, rasu, národnosť
musia byť transparentné a kontrolovateľné
musia byť postavené na báze medicínskych dôkazov
musia uprednostňovať komplexné výkony
pacient musí byť informovaný a musí súhlasiť s postupomDôležité je optimálne časovanie výkonov, ktoré musí zohľadňovať
riziko progresie ochorenia, polymorbiditu
riziko poškodenia pacienta z premeškania optimálneho času výkonu
mieru strádania, utrpenia, bolesti
stupeň sebestačnosti, závislosti na starostlivosti druhou osobou
očakávaný efekt liečbyU nás zákon 576 definuje neodkladnú ZS a popisuje urgentnú, zákon 581 definuje plánovanú ZS ako všetko ostatné. Popisuje administratívne povinnosti ZP, fiškálskym spôsobom sa uzákonilo ( 581 § 6, bod 8 ), že keď ZP nemajú peniaze, plánovanú nemusia uhradiť. Zákony nič nehovoria o tom, čo má robiť poskytovateľ, to by mal povedať všeobecne záväzný predpis ( bod 12), ktorý nevyšiel.
Supresia plánovanej ZS bez stanovenia kritérií rizika poškodenia z omeškania optimálneho času výkonu, je témou pre Úrad na dohľad, alebo prokurátora.
U nás z ročnej zostavy prijatých pacientov vychádza, že 72 % je urgentných a neodkladných, tí musia byť prijatí hneď, plánovaných s vysokým rizikom premeškania je 6 % a musia sa urobiť do 4 tý, so stredným rizikom premeškania je 14 %, musia sa urobiť do 8 tý, s nízkym rizikom premeškania je 8 %, tých môžeme nechať čakať i mesiace.
http://nemocnica.ticcom.sk/zoznamy_cakatelov.doc -
AutorPríspevky
- Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.