Rozdelenie a cenník výkonov
Poskytovalelia by mali selektovať výkony z hľadiska cieľov na:
1/ konjunkčné úkony spadajúce do rozsahu ZS podľa §2 zákona 576/2004 Z.z. o ZS, podliehajúce spoplatneniu ZP,
2/ disjunkčné úkony nespadajúce do rozsahu ZS, ktoré §2 zákona o ZS vylučuje, podliehajúce priamej úhrade pacienta a nepodliehajúce spoplatneniu ZP, čo je asi 90% terajších repro-škodlivých úkonov nezákonne uhrádzaných v rámci ZS.
Cenník výkonov DS by po ich rozdelení mali tvoriť poskytovatelia, podľa svojich možnosti a kvalít, ostatné ocenenie výkonov spadajúcich do rozsahu ZS, by mali zostať konsenzom dohody so ZP.
Stačí dodržať spojku „a“ v uvedenom zákone, potom cca 90% úkonov by podliehalo tržným cenám a priamej úhrade pacienta, keďže svojim charakterom nespadajú do rozsahu konjunkcie cieľov ZS ale charakterom sú disjunkciou cieľov, ktoré ich z rozsahu ZS vylučujú.
Presnejšia selekcia úkonov na ZS a DS neporuší zákon ani ústavu SR, skôr naopak.
Doteraz všetci ministri zdravotníctva porušili uvedený zákon vydaním vestníka o liekoch podliehajúcich spoplatneniu ZP, kde bezbreho neodborne zaradili aj úkony či lieky, spôsobujúce disjunkciu zákonom stanovených cieľov ZS v rozpore s uvedeným zákonom, čo v postavení ministra možno charakterizovať za genocídu a nerešpektovanie uvedeného zákona za trestný čin.
…tiež by si mali zopakovať stredoškolskú matematickú logiku pojmov, kde „a“ znamená konjunkciu, „alebo“ znamená disjunkciu (množiny úkonov či liekov), lebo v uvedenom zákone je „a“.