O nás › Diskusné Fóra › Všeobecne o zdravotníctve › reforma zdravotníctva
- This topic has 57 odpovedí, 8 hlasov, and was last updated pred 16 years, 9 months by
bramek.
-
AutorPríspevky
-
27 februára, 2007 o 8:50 am #11464
bramek
Účastník (Participant)Ludia si casto pletu pricinu a dosledok. Sulik mal nieco vramci odvodoveho bonusu a nijako by nas nebol obm,edzobal. Problemom je verejnopravmna poistovna, zly vyber poistmneho, neskora informacia o neplaticovi. vysledok su milarodove a nedobytne pohladavky na poistnom. Rocne ziuctovanie pokila sa ho nedotknu bude vyznamne jednoduchsie uz tento rok. My sme naozaj mali zakon o ZP zly, povodne v jeho prvej a zial schvalenej verzii mali podavat rocne zuctovanie vsetci, este aj dochodcovia iba s prijmom dochodcu. Po tejtop katastrofe, hoci jeho gestor mal pocit, ze je zakon vynikajuci, sme ho novelizovali v skratenom konani. Ona sa ta kritika chyb objavila az po jeho opatovnom schvaleni / patril do sestice ktore prezident vratil/. Ani po novele to nebolo dobre, ani po dalsej teda teraz nie je dobry i ked je znacne vylepseny. Mal dalsich dvoch gestorov, tern posledny na nom vehemente pracoval a sucasne v ramci volebnej kampane ho kritizoval, no to uz je vsetko prec. Suhlasim, ze dal si zjednodusit za cenu istej velkorysosti, uplne ciste by bolo otvorenie hornej hranice a bolo by po probleme, to som nechcel pripustit za ziadnu cenu. Spravnym riesenim je je trojrkok: zjednotenoie vymeriavacie zakladu, povinnost na zamestnanca a rocne zictovanie a nezmyslom je previest vyber poistneho na danove urady / touto cestou chceli ist sociali/ pretoze by sa zamienala pricina a dolsedok. Chvalabohu ze toto uz nemusim riesit. 🙂
27 februára, 2007 o 4:41 pm #10855MUDr.Pavol Vojtanik
Účastník (Participant)Co ma este irituje je, ze na vsetkych tych tlacivach (prihlasky, odhlasky, rocne zuctovania) sa stat hrdo tvari, ze existuju obdobia, kedy je platitelom poistneho stat. Potom to tlacivo vyzera tak, ze clovek zarobiaci za 1 den 500000Sk je podla tlaciv platitelom poistneho 1 den a 364 dni v roku bol za neho platitelom stat. Ten to urcite hrdo o sebe prehlasi. Skutocnost je taka, ze cele poistne do koruny platil zamestnanec a stat za neho nedal na poistne nic. Potom nech sa tie obdobia na tlacivach kedy „plati poistne stat z dovodov xy“ premenuju na obdobia „kedy platitelom doplatku do minimalnej odvodovej povinnosti je stat, ak nie je dosiahnuty rocny prijem zamestnanca X Sk“
A este dodam: keby sa socialna politika statu robila cez statne socialne davky a nie cez takmer kazdy zakon (v tomto pripade zakon o zdravotnom poisteni -kedy invalidi platia mensie percento odvodov) tak rocne zuctovanie by bolo znova podstatne jednoduchsie. Robenie socialnej politiky sa vyradilo z danovych zakonov (uz nebola odpocitatelna polozka za invaliditu), vypustila sa aj zo socialnych odvodov (zjednotili sa sadzby odvodov) a aj ked to bolo navrhnute aj v zdravodnych odvodoch (prva verzia o diferenciacii sadzieb pre urcite skupiny ludi ani nechyrovala) tak tam to ostalo. To povazujem tiez za chybu.27 februára, 2007 o 4:41 pm #10623MUDr.Pavol Vojtanik
Účastník (Participant)Co ma este irituje je, ze na vsetkych tych tlacivach (prihlasky, odhlasky, rocne zuctovania) sa stat hrdo tvari, ze existuju obdobia, kedy je platitelom poistneho stat. Potom to tlacivo vyzera tak, ze clovek zarobiaci za 1 den 500000Sk je podla tlaciv platitelom poistneho 1 den a 364 dni v roku bol za neho platitelom stat. Ten to urcite hrdo o sebe prehlasi. Skutocnost je taka, ze cele poistne do koruny platil zamestnanec a stat za neho nedal na poistne nic. Potom nech sa tie obdobia na tlacivach kedy „plati poistne stat z dovodov xy“ premenuju na obdobia „kedy platitelom doplatku do minimalnej odvodovej povinnosti je stat, ak nie je dosiahnuty rocny prijem zamestnanca X Sk“
A este dodam: keby sa socialna politika statu robila cez statne socialne davky a nie cez takmer kazdy zakon (v tomto pripade zakon o zdravotnom poisteni -kedy invalidi platia mensie percento odvodov) tak rocne zuctovanie by bolo znova podstatne jednoduchsie. Robenie socialnej politiky sa vyradilo z danovych zakonov (uz nebola odpocitatelna polozka za invaliditu), vypustila sa aj zo socialnych odvodov (zjednotili sa sadzby odvodov) a aj ked to bolo navrhnute aj v zdravodnych odvodoch (prva verzia o diferenciacii sadzieb pre urcite skupiny ludi ani nechyrovala) tak tam to ostalo. To povazujem tiez za chybu.27 februára, 2007 o 4:41 pm #11465MUDr.Pavol LICHANEC
Účastník (Participant)Co ma este irituje je, ze na vsetkych tych tlacivach (prihlasky, odhlasky, rocne zuctovania) sa stat hrdo tvari, ze existuju obdobia, kedy je platitelom poistneho stat. Potom to tlacivo vyzera tak, ze clovek zarobiaci za 1 den 500000Sk je podla tlaciv platitelom poistneho 1 den a 364 dni v roku bol za neho platitelom stat. Ten to urcite hrdo o sebe prehlasi. Skutocnost je taka, ze cele poistne do koruny platil zamestnanec a stat za neho nedal na poistne nic. Potom nech sa tie obdobia na tlacivach kedy „plati poistne stat z dovodov xy“ premenuju na obdobia „kedy platitelom doplatku do minimalnej odvodovej povinnosti je stat, ak nie je dosiahnuty rocny prijem zamestnanca X Sk“
A este dodam: keby sa socialna politika statu robila cez statne socialne davky a nie cez takmer kazdy zakon (v tomto pripade zakon o zdravotnom poisteni -kedy invalidi platia mensie percento odvodov) tak rocne zuctovanie by bolo znova podstatne jednoduchsie. Robenie socialnej politiky sa vyradilo z danovych zakonov (uz nebola odpocitatelna polozka za invaliditu), vypustila sa aj zo socialnych odvodov (zjednotili sa sadzby odvodov) a aj ked to bolo navrhnute aj v zdravodnych odvodoch (prva verzia o diferenciacii sadzieb pre urcite skupiny ludi ani nechyrovala) tak tam to ostalo. To povazujem tiez za chybu.27 februára, 2007 o 9:49 pm #10856Anonymous
Účastník (Participant)On to ten stat podla zakona plati. Rocne zuictoivanie voci statu sa robi neskorsie ako robia obcania. Naozaj je takla situiacia, ale inak sa to nedalo, ze ak zste zarobili 516.000 za jeden den, tak ste splnili max, limit a stat, ktory za Vas mohol platiti 364 dni, dostane svoje peniaze spat. Plati aj naopak. Pisal mi priatel, ze m,usel doplacat 11.000. To je OK, solidarnpost ma svoju cenu, ale iba vtedy ak tych 11.000 sluzi na financovanie staroslivosti. To vo verejn opravnej institucii samozrejme nemusi byt pravda.
27 februára, 2007 o 9:49 pm #10624Anonymous
Účastník (Participant)On to ten stat podla zakona plati. Rocne zuictoivanie voci statu sa robi neskorsie ako robia obcania. Naozaj je takla situiacia, ale inak sa to nedalo, ze ak zste zarobili 516.000 za jeden den, tak ste splnili max, limit a stat, ktory za Vas mohol platiti 364 dni, dostane svoje peniaze spat. Plati aj naopak. Pisal mi priatel, ze m,usel doplacat 11.000. To je OK, solidarnpost ma svoju cenu, ale iba vtedy ak tych 11.000 sluzi na financovanie staroslivosti. To vo verejn opravnej institucii samozrejme nemusi byt pravda.
27 februára, 2007 o 9:49 pm #11466bramek
Účastník (Participant)On to ten stat podla zakona plati. Rocne zuictoivanie voci statu sa robi neskorsie ako robia obcania. Naozaj je takla situiacia, ale inak sa to nedalo, ze ak zste zarobili 516.000 za jeden den, tak ste splnili max, limit a stat, ktory za Vas mohol platiti 364 dni, dostane svoje peniaze spat. Plati aj naopak. Pisal mi priatel, ze m,usel doplacat 11.000. To je OK, solidarnpost ma svoju cenu, ale iba vtedy ak tych 11.000 sluzi na financovanie staroslivosti. To vo verejn opravnej institucii samozrejme nemusi byt pravda.
28 februára, 2007 o 7:30 am #10857laluha
Účastník (Participant)Nie je dobrý nápad neohraničiť platby na odvody. Teraz je to 3 násobok
priemernej mzdy /aj to je veľa/. Čím budú vyššie dane a odvody , tým sa budé viac špekulovať. Pri nižších daniach a odvodoch je často naopak aj vyšší výber. Samozrejme že sa najdú takí , čo budú špekulovať aj napríklad pri dani z príjmu či bude 15%,19% alebo 30%…
Tak ako sú vrahovia a zlodeji v každej spoločnosti, tak sa nájdu aj tí, ktorí budú stále špekulovať s platením daní a odvodov, hoci tie budú v akeľkoľvek výške. Problém je v tom že tých špekulantov pri nižších daniach a odvodoch bude oveľa menej.28 februára, 2007 o 7:30 am #10625laluha
Účastník (Participant)Nie je dobrý nápad neohraničiť platby na odvody. Teraz je to 3 násobok
priemernej mzdy /aj to je veľa/. Čím budú vyššie dane a odvody , tým sa budé viac špekulovať. Pri nižších daniach a odvodoch je často naopak aj vyšší výber. Samozrejme že sa najdú takí , čo budú špekulovať aj napríklad pri dani z príjmu či bude 15%,19% alebo 30%…
Tak ako sú vrahovia a zlodeji v každej spoločnosti, tak sa nájdu aj tí, ktorí budú stále špekulovať s platením daní a odvodov, hoci tie budú v akeľkoľvek výške. Problém je v tom že tých špekulantov pri nižších daniach a odvodoch bude oveľa menej.28 februára, 2007 o 7:30 am #11467Juro
Účastník (Participant)Nie je dobrý nápad neohraničiť platby na odvody. Teraz je to 3 násobok
priemernej mzdy /aj to je veľa/. Čím budú vyššie dane a odvody , tým sa budé viac špekulovať. Pri nižších daniach a odvodoch je často naopak aj vyšší výber. Samozrejme že sa najdú takí , čo budú špekulovať aj napríklad pri dani z príjmu či bude 15%,19% alebo 30%…
Tak ako sú vrahovia a zlodeji v každej spoločnosti, tak sa nájdu aj tí, ktorí budú stále špekulovať s platením daní a odvodov, hoci tie budú v akeľkoľvek výške. Problém je v tom že tých špekulantov pri nižších daniach a odvodoch bude oveľa menej.28 februára, 2007 o 11:22 am #10858Anonymous
Účastník (Participant)Mame cca 9% hospodarsky rast. rast. Dlhodobo sa da udrzat iba zlepsovanim podmienok pre púodnikanie a spresnovanim spolidarnosti / teda opdstranenim jej zneuziovania/ samozrejme vymozitelnost prava a adobra monetarna politika ( hm hm euro?).
Pri takom raste bolo potrebne znizoit priame aj nepriame dane / DPH/ o 3 – 4 body, teda na cca 15%. Znizil by sa sice prijem SR, ale zlepsili by sa podmienky vysiu zamenstanost. Vazne sa musi posudit solidarbost v soc. sfere, v dôchodkoch, skolstve / preco tam je nikto nepovie/ ale aj v malickostiach, napriklad v PN – kach. Mali sme hotovy novy zakon o PN / zakon vsak patril i pod socialov. navrhli sme aby bol kazdy povinne poisteny na ziv. minimum a ostatne by bolo jeho osobnou vecou/. . Co sa tyka opdvodov do ZP dali by sa znizit za ôpodmienky, ze by sme mierne zuzili rozsah bezplatnej staroslivosti a korupcia by sa previedla na legalne uhrady / naprikllad ceu individualne positenie/ atd atd. Akl ste sledovali kroky, ktore sme robili, tak toto by skorej co neskorej prislo. Vcitane vymeriavacieho zakladu. najdite si niekde na internete vladny materila niekedy z januara – februara 2006. Na tom som pracoval ako vcelicka, ked p. ministerka Radicova vymyslela aby soc. poistovnu vyberali danovaci / nezmysle samozrejme/. Takze treba cakat tak 4 – 8 rokov, potom znova rozbehnut ekonomiku a potom pokracovat. Ale to je uz pre mladsich, myslim.28 februára, 2007 o 11:22 am #10626Anonymous
Účastník (Participant)Mame cca 9% hospodarsky rast. rast. Dlhodobo sa da udrzat iba zlepsovanim podmienok pre púodnikanie a spresnovanim spolidarnosti / teda opdstranenim jej zneuziovania/ samozrejme vymozitelnost prava a adobra monetarna politika ( hm hm euro?).
Pri takom raste bolo potrebne znizoit priame aj nepriame dane / DPH/ o 3 – 4 body, teda na cca 15%. Znizil by sa sice prijem SR, ale zlepsili by sa podmienky vysiu zamenstanost. Vazne sa musi posudit solidarbost v soc. sfere, v dôchodkoch, skolstve / preco tam je nikto nepovie/ ale aj v malickostiach, napriklad v PN – kach. Mali sme hotovy novy zakon o PN / zakon vsak patril i pod socialov. navrhli sme aby bol kazdy povinne poisteny na ziv. minimum a ostatne by bolo jeho osobnou vecou/. . Co sa tyka opdvodov do ZP dali by sa znizit za ôpodmienky, ze by sme mierne zuzili rozsah bezplatnej staroslivosti a korupcia by sa previedla na legalne uhrady / naprikllad ceu individualne positenie/ atd atd. Akl ste sledovali kroky, ktore sme robili, tak toto by skorej co neskorej prislo. Vcitane vymeriavacieho zakladu. najdite si niekde na internete vladny materila niekedy z januara – februara 2006. Na tom som pracoval ako vcelicka, ked p. ministerka Radicova vymyslela aby soc. poistovnu vyberali danovaci / nezmysle samozrejme/. Takze treba cakat tak 4 – 8 rokov, potom znova rozbehnut ekonomiku a potom pokracovat. Ale to je uz pre mladsich, myslim.28 februára, 2007 o 11:22 am #11468bramek
Účastník (Participant)Mame cca 9% hospodarsky rast. rast. Dlhodobo sa da udrzat iba zlepsovanim podmienok pre púodnikanie a spresnovanim spolidarnosti / teda opdstranenim jej zneuziovania/ samozrejme vymozitelnost prava a adobra monetarna politika ( hm hm euro?).
Pri takom raste bolo potrebne znizoit priame aj nepriame dane / DPH/ o 3 – 4 body, teda na cca 15%. Znizil by sa sice prijem SR, ale zlepsili by sa podmienky vysiu zamenstanost. Vazne sa musi posudit solidarbost v soc. sfere, v dôchodkoch, skolstve / preco tam je nikto nepovie/ ale aj v malickostiach, napriklad v PN – kach. Mali sme hotovy novy zakon o PN / zakon vsak patril i pod socialov. navrhli sme aby bol kazdy povinne poisteny na ziv. minimum a ostatne by bolo jeho osobnou vecou/. . Co sa tyka opdvodov do ZP dali by sa znizit za ôpodmienky, ze by sme mierne zuzili rozsah bezplatnej staroslivosti a korupcia by sa previedla na legalne uhrady / naprikllad ceu individualne positenie/ atd atd. Akl ste sledovali kroky, ktore sme robili, tak toto by skorej co neskorej prislo. Vcitane vymeriavacieho zakladu. najdite si niekde na internete vladny materila niekedy z januara – februara 2006. Na tom som pracoval ako vcelicka, ked p. ministerka Radicova vymyslela aby soc. poistovnu vyberali danovaci / nezmysle samozrejme/. Takze treba cakat tak 4 – 8 rokov, potom znova rozbehnut ekonomiku a potom pokracovat. Ale to je uz pre mladsich, myslim. -
AutorPríspevky
- Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.