O nás › Diskusné Fóra › Všeobecne o zdravotníctve › Menežment pacienta › Odpoveď na: Menežment pacienta
@Rudolf Zajac wrote:
a co tych 3.5 miliona poistencov, ktori neplatia? Za nich v podstate platia ekonomicki aktivni a tzch su iba dva miliony. Co tak solidarnost, ktoru zaviedol von Bismarcjk a slubil ludom statom garantovane blaho.
To, že ekonomicky aktívni nesú tiaž financovania zdravotníckej starostlivosti, čím potvrdzujú solidárnosť s tými, čo starostlivosť potrebujú a na jej financovanie neprispievajú, to nemôže byť ospravedlnením nekompetencie, naopak naliehavou nevyhnutnosťou zveriť profesionálne kompetencie profesionálom. Predpokladám, že v podstate tvrdíme to isté, iba každý v rámci diskusie chce niečo iné zdôrazniť. Ja zdorazňujem to, že primárne tu musí existovať jasná sieť pracovísk s akreditovanými pracoviskami, ktoré robia spoľahlivo isté spektrum výkonov. Dnes ani MZ ani poisťovňa nevedia, kde sa čo robí. U jednoduchých výkonov by nemali byť problémy (cholecystektomia, apendektomia atd), jedná sa najmä o špecializované alebo zložitejšie výkony. Takže je ťažké porovnávať pracoviská bez vytvoreného mechanizmu porovnávania výkonov.
V tejto fáze poisťovňa nemá dôvod s riadne existujúcim pracoviskom nepodpísať zmluvu. Ale pretože musí výkony platiť, bude usilovať o racionálnejší pohyb pacientov v sieti.
Vymyslím si príklad:
V zariadení A prijímajú pacientov s nestabilizovanou cukrovkou. Po 5 dňoch každého pacienta preložia pre zhoršenie stavu na pracovisko B. Pre poisťovňu bude výhodnejšie, ak pacienti, u ktorých do 24 hod nedôjde k zlepšeniu stavu, budú preložení na pracovisko B hneď. Oznámi to kompetentným inštitúciam, ktoré urobia odborný audit, objektivizujú príčiny, rozhodnú o ďalšom osude pracoviska. Ten odborný audit je tam potrebný, lebo sa nakoniec môže zistiť, že pracovisko B je spoľahlivé, iba nemá podmienky pre liečbu nestabilných diabetikov, a že ich chcelo preložiť už na začiatku hospitalizácie, ale pracovisko B ich nechcelo prijať, pretože má dosť svojich. A konečným riešením bude kompletizácia pracoviska A.
Chcem tým zdôrazniť, že prvoradou úlohou poisťovne je strážiť racionálnosť využittia jej zverených finančných prostriedkov, kým odborné menežovanie pacientov je úlohou odborných inštitúcií.
Dobré zdravotníctvo je ako symfonický orchester, v ktorom každý má svoje miesto a hrá na nástroji, ktorý ovláda.
@Rudolf Zajac wrote:
Tie posledne vety su tak trosku uz z oblasti anarchie a nie serioznej diskusie o problemoch solidarnosti,prerozdelovania a efektivity.
Anarchista ani trošku nie som, priznávam, že som rypák, ale rýpem vždy iba seriózne…
:^o