Odpoveď na: Forum 2006

O nás Diskusné Fóra Všeobecne o zdravotníctve Forum 2006 Odpoveď na: Forum 2006

#5221
Mata Harri
Účastník (Participant)

@Rudolf Zajac wrote:

K limitom: Trochu famna, trochu snaha nemocnic sa vyhovarat na poistovne a trochu snaha poistovni usetrit tam kde nesmie a nema V zasade ma positovna dv financne baliky. Prvy, z ktoreho hradi nedodkladnu liecbu. Tam nesmie ziadne limity davat. Je nepredstavitelne aby si objednala povedzme na mesiac 10 infarktov a 10 porodov. Preto sa so zakona zdriaduju calkacie listiny, pravdepodobne hlavne na drahe operacie / nahrady klbov, nahrady sososviek/ inak povedane caka sa na peniaze. Tu samozrejme limity mozu byt a aj budu. Toto bol problem roku 2005, kym to poistovne a nemopcnice pochopili.

Opíšem reálnu skutočnosť.: Zmluva so ZP na ústavnú starostlivosť sa skladá z plánovaného počtu pacientov podľa oddelení za mesiac a dohodnutej úhrady za hospitalizáciu.

V nemocnici lekári majú záväzný príkaz – prijať neodkladných pacientov, plánované hospitalizácie idú na čakačku, tá sa podľa predlohy vyplňuje a posiela ZP.
Čakačka vyzerá takto.:
http://nemocnica.ticcom.sk/cakacka.xls

Okrem toho sa neodkladní hlásia do ZP, ich potvrdenie obsahuje formuláciu – do výšky limitu (???).

A teraz čo – za rok sa na čakačkách ocitlo cez 7000 pacientov. Poisťovne zo zákona ak nemajú finančné prostriedky na úhradu, musia založiť čakačku a neodkladne o tom informovať pacienta. Keďže to neurobili, znamená, že majú financie k úhrade. Na www stránke zo zákona sú povinné zverejniť kritériá zaraďovania, také stránky neexistujú. Takže by mali všetko, čo prešlo cez čakačky preplatiť.

Celý systém dobre funguje v Sidérii, tí nám nedali žiadne limity, hlásime im neodkladných i plánovaných, oni to potvrdzujú, alebo modifikujú, a čo potvrdia, i preplatia.

Navigate